انزوای شرکت‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۰۸

اکونومیست:

تیتر جلد این هفته‌نامه به سیاست‌های اخیر ترامپ در خصوص هشدار به شرکت‌های چند ملیتی در امریکا اشاره دارد. این هفته‌نامه تاکید کرده است که این مساله می‌تواند، باعث آسیب‌پذیری این شرکت‌ها شود. گزارش اکونومیست در حالی است که رییس‌جمهوری جدید امریکا به شرکت‌های تولیدی بزرگ امریکا درباره جریمه‌ پیرامون خروج کارخانه‌هایشان به بیرون از خاک امریکا هشدار داده است. بر این اساس ترامپ خطاب به مدیران اجرایی فورد، صنایع شیمیایی دو، شرکت فناوری دل، تسلا و دیگر شرکت‌های تولیدی برتر امریکا از تمایل خود برای کاهش مالیات آنها از 35درصد فعلی به سطح 15 تا 20درصد خبر داد. با این وجود وعده ترامپ باید مورد تایید کنگره امریکا که در اختیار جمهوری‌خواهان است، قرار گیرد. گزارش اکونومیست به کلی وضعیت صنایع بزرگ را در زمان ریاست‌جمهوری امریکا مورد بررسی قرار داده است.

آس:

این روزنامه ورزشی اسپانیایی‌زبان تیتر یک خود را به زیدان و این روزهای رئال‌مادرید اختصاص داده است. بر این اساس رئال‌مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی در کمال ناباوری هوادارانش با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب سلتاویگو شد تا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. این روزها کهکشانی‌ها روزهای خوبی را با زیدان سپری نمی‌کنند و نتایج چند هفته اخیر باعث شده فشارهای زیادی به این تیم وارد شود. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که زیدان در دیدار برابر سلتاویگو اشتباه‌های زیادی انجام داد و می‌توان او را دلیل اصلی شکست و حذف شدن رئال‌مادرید دانست. چند بازیکن رئال هم ناامید‌کننده ظاهر شدند تا جایی که به نظر می‌رسد آنها به همراه سرمربی تیم دوست ندارند به دور بعد راه پیدا کنند. برخی کارشناسان معتقدند که رئال‌مادرید همه ابزارها و فاکتورهای موفقیت را دارد تا جایی که تنها به مربی نیاز دارد که آرامش را به تیم برگرداند و بتواند فلسفه‌یی ساده را در تیم حکمفرما کند. این جمله را کارلو آنچلوتی زمانی که هدایت رئال را بر عهده گرفت بر زبان آورد. او در فصل نخست حضورش توانست با برقرار کردن آرامش بهترین نتایج را با رئال به دست آورد و انتظار چند ساله این تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را پایان دهد.

واشنگتن‌پست:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به وضع تعرفه 20درصدی بر کالاهای وارداتی ایالات متحده از مکزیک اشاره دارد. بر این اساس کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رییس‎‏جمهوری امریکا، قصد دارد با وضع تعرفه 20درصدی بر کالاهای وارداتی ایالات‎متحده از مکزیک، هزینه ساخت دیوار مرزی میان این دو کشور را تامین کند. شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: ترامپ برای تامین هزینه‌های ساخت دیوار در مرز جنوبی امریکا به وضع 20درصد مالیات بر تمام کالاهای وارداتی از مکزیک می‌‎اندیشد، اما هنوز گزینه‎های دیگری نیز برای پوشش هزینه ساخت وجود دارد. به گفته اسپایسر، ترامپ از اجرای این طرح حمایت کرده و در یک نشست خصوصی با نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره امریکا، آن را مطرح کرده است. بر اساس گزارش رسانه‏‎ها ترامپ از نمایندگان کنگره خواسته است تا این تعرفه وارداتی را در طرح اصلاح قوانین مالیاتی بگنجانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر