در گالری‌های تهران چه خبر است؟

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۰۷

نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهند بود. به گزارش ایسنا، نمایشگاه چیدمان مالک قنبری اشرفی و حامد دهقان با عنوان«جست‌وجوی رویای گم ‌شده در پایان تاریخ» برگزار می‌شود. این مجموعه چالشی است میان اشیا و رویاها. کاوشی در حد فاصل زمان‌دار بودن ماده و ابدیت رویا. این نمایشگاه هشتم بهمن ‌ماه ساعت ۱۶تا ۲۰ در گالری«آرته» به نشانی خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از پل همت، خیابان آقاعلیخانی، ۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، شماره ۳ افتتاح می‌شود و تا ۱۷بهمن به کار خود ادامه خواهد داد.

نمایشگاه نگاره‌های منصور مهرنگار نیز با عنوان «نوستالژی» برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه شامل ۲۴نگاره است که همگی ساختاری سنتی دارند. در این نگاره‌ها از زمینه‌های اسناد خطی که برخی از آنها اصل است به عنوان بوم یا زمینه کار بهره گرفته شده تا حسی از نوستالژی و غربت زمان تداعی شود.

نمایشگاه «نوستالژی» هشتم بهمن ‌ماه در گالری«برسام» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، خیابان پرستو، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۳بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نمایشگاهی از آثار نقاشی و نقاشی‌خط مهرداد فلاح با عنوان «شیر با خط» گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این هنرمند به نمایش درخواهد آمد که در آنها هنرمند با خلق آثار هنری خود سعی دارد حرف تازه‌یی در نقاشی‌خط بزند. مجموعه‌یی از مجسمه‌های ستاره امین‌اللهی نیز در نمایشگاه«شعر در رگ‌های چوب» به‌ نمایش درمی‌آید. امین‌اللهی در این نمایشگاه 7مجسمه کاربردی با جنس چوب در ابعاد مختلف را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. به ‌خاطر زیبایی بافت چوب، او کمتر از رنگ در این آثار بهره گرفته اما در بعضی کارها قسمتی از کار رنگ شده یا بخشی از کار را ورق طلا کشیده است.

نمایشگاه«ارائه‌های رنگی» شامل آثار نقاشی رها شرفی‌عالی در گالری «دید» افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ٢٢ اثر نقاشی انتزاعی(آبستره) با تکنیک اکریلیک به ‌نمایش گذاشته می‌شود. آثار حجمی مهران ملک در قالب یک نمایشگاه انفرادی به ‌نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۵۰ تندیس و اثر حجمی ارائه خواهد شد که با استفاده از رزین، اپوکسی، شیشه، پلکسی‌گلس و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. این آثار حجمی که در فرم‌های متنوع و به شکل‌های گوناگون خلق شده‌اند، فضای منفی پیرامون‌شان را دربر می‌گیرند و تجلی‌گاه برکه می‌شوند و زندگی و حرکتی که در آن جاری است.

گالری«بن» با برپایی نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان«ریشه‌ها» با گردآوری کریم نصر، فعالیت خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه ۳۸ اثر طراحی از ۹هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و طراحی‌های این مجموعه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا 8 میلیون قیمت‌گذاری شده است. مجموعه‌یی از جدیدترین آثار بیتا وکیلی در نمایشگاه «عبور باید کرد» به ‌نمایش درمی‌آید. این مجموعه شامل آثاری از این هنرمند است که در ادامه آثار قبلی او و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان امروز خلق شده‌اند. «عبور باید کرد» شامل ۱۲تابلو با تکنیک ترکیب مواد روی بوم است. گالری «ایوان» مانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاهی از آثار چوبی و دکوراتیو یک زوج جوان با عنوان«شروود» برپا می‌شود. «شروود» سعی دارد با به کار بردن چوب به ‌صورت طبیعی در آثار خود دنیای خصوصی شما را با طبیعت تلفیق کند. ساخت و طراحی آثار توسط شهریار رحمانی و غزال علیزاده انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر