70 درصد کودکان کار، ایرانی نیستند

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۰۳


رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برآوردهای ما بیش از 70درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی اظهار کرد: مساله آسیب‌های اجتماعی فقط مختص به ایران نیست و تحولات جوامع، تغییرات محیطی، صنعتی شدن زندگی‌ها، کم شدن گفت‌وگو در خانواده‌ها و دیگر عوامل سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

محسنی‌بندپی به مساله مناسب‌سازی معابر هم اشاره و تصریح کرد: در گزارشی که تهیه کردیم بسیاری از دستگاه‌ها نسبت به مناسب‌سازی معابر اقدام نکرده‌اند؛ در سازمان بهزیستی حدود 60 درصد و مابقی دستگاه‌ها کمتر از 50 درصد و حتی 20درصد مناسب‌سازی داشته‌اند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در مورد کودکان کار هم خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی نسبت به پذیرش کودکان کار اقدام خواهد کرد و حمایت، ساماندهی، اجتماع‌پذیری و آموزش این کودکان را انجام می‌دهد. وی گفت: آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در دست نیست اما در تهران 2 هزار و 640 کودک کار را پذیرش کرده‌ایم. محسنی‌بندپی تصریح کرد: اگر زمینه برگشت به تحصیل این کودکان فراهم شود، سازمان بهزیستی هزینه تحصیل آنها را تقبل می‌کند تا به محیط مدرسه و درس برگردند.

این درحالی است که پیش از این برخی خبرها حاکی از اختصاص ۵۰۰ هزار تومان برای شناسایی، جذب و ساماندهی هر کودک کار و خیابان بود. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران در این رابطه گفته بود: در این طرح ۷۰۰میلیون تومان اعتبار برای تجهیز NGOهای همکار و یک میلیارد تومان برای مداخلات کودکان و اجرای برنامه‌های کاهش آسیب برای آنان و خانواده‌هایشان در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر NGOهای همکار اقدامات شبانه‌روزی خود را در سطح خیابان‌ها، محلات و تمام اماکنی که محل تجمع کودکان کار و خیابان است، آغاز کرده‌اند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در این طرح اصلا هدف ما جمع‌آوری کودکان خیابانی نیست و قصد آن را نداریم که با اقدامات اینچنینی اعتماد بین کودکان و NGOها را از بین ببریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر