تازه‌خبر

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۹۰

بررسی تجهیز و ارتقای شغلی آتش ‌نشانان

ایلنا کلیات طرح ارتقای وضعیت شغلی و معیشتی آتش‌نشان‌ها و تجهیز آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات روز در مجلس شورای اسلامی تدوین می‌شود. نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کلیات طرح ارتقای وضعیت شغلی و معیشتی آتش‌نشان‌ها و تجهیز آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات روز در مجلس شورای اسلامی تدوین می‌شود. غلام‌محمد زارعی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره آتش‌نشانان شهید در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی یاسوج اظهار کرد: تدوین کلیات این طرح هفته آینده در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد. او گفت: این طرح پس از تدوین با فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته می‌شود. نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: تجهیز آتش‌نشانان به وسایل مدرن و به روز بر کاهش آسیب‌ها مالی و جانی کمک می‌کند.


بررسی از سرگیری سفر

به سوریه

تعادل سرپرست سازمان حج و زیارت در دیدار وزیر گردشگری سوریه از اعزام هیاتی ایرانی به آن کشور برای بررسی بسترهای لازم به ویژه پیوست امنیتی برای از سرگیری سفر زائران ایرانی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی گفت: آنچه ما به عنوان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم، اعزام منظم و سازماندهی شده زائران ایرانی به سوریه است همان‌گونه که زائران ما به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند. محمدی ادامه داد: مادامی که مسوولیت اعزام زائران به عهده سازمان حج و زیارت است، لازم است تا بسترهای لازم به ویژه الزامات امنیتی در کشور سوریه فراهم شود و ما از آن اطمینان داشته باشیم. سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین مکاتبات طرف سوری با ایران گفت: درحال برنامه‌ریزی هستیم تا هیاتی کارشناسی از ایران با هماهنگی وزارت گردشگری سوریه برای بررسی پیوست امنیتی سفر و دیگر امور اجرایی و خدماتی این سفر زیارتی به زودی به آن کشور اعزام شوند و در کنار مساله امنیت، امور اسکان، تغذیه و حمل و نقل نیز از دیگر دغدغه‌های ماست که توسط شرکت تحت نظارت وزارت گردشگری سوریه ارائه خواهد شد.


ممنوعیت پرستاری

بدون صلاحیت حرفه‌ای

ایلنا معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: هر گونه فعالیت به عنوان پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت پروانه صلاحیت حرفه‌یی خواهد بود. محمد میرزابیگی، در آستانه روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از ابتدای امسال ۱۰هزار نفر از پرستاران که مدارکشان را تحویل داده‌اند، پروانه صلاحیت حرفه‌یی دریافت کردند و سال آینده نیز ۱۰هزار پرستار دیگر این پروانه را دریافت خواهند کرد. معاون پرستاری وزارت بهداشت بازآموزی را مهم‌ترین شاخص در اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌یی به پرستاران ذکر کرد و گفت: براساس قوانین مربوط به این حوزه از این پس تنها پرستارانی که این پروانه را اخذ کرده باشند، می‌توانند در چارچوب این حرفه و تحت عنوان پرستار در جامعه فعالیت کنند و هر گونه فعالیت به عنوان پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی منوط به دریافت این پروانه است. میرزابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری برای نخستین بار در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری یکی از دغدغه‌های پرستاران و فعالان این حوزه بود که ما از سال ۷۵ پیگیر اجرایی شدن آن بودیم و خوشبختانه این آرزو با حمایت مسوولان و مقام عالی وزارت در این دولت محقق شد.


پرداخت22 میلیارد تومان خسارت به خراسان شمالی

ایرنا معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران گفت: 220میلیارد ریال امسال برای بازسازی خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه استان خراسان شمالی از محل اعتبارت ماده 12 اختصاص یافته که هم‌اکنون این مهم درحال انجام است. محمدفرید لطیفی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی و بحران آبی کشور افزود: برای تامین و حفظ منابع آبی و مقابله با خشکسالی باید اقدامات مدیریت شده با همراهی همه دستگاه‌های متولی ازجمله آبخیزداری، جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و مدیرت شهری انجام شود. وی افزود: با وجود اینکه بارش‌ها و نزولات آسمانی برکات الهی هستند ولی برخی اوقات با بی‌تدبیری‌ها این برکات آسمانی تبدیل به سیل می‌شود که این امر نیازمند مدیریت یکپارچه در این حوزه است که برای مدیریت سیلاب و نیز تامین نیاز آب شرب، آب صنعتی و آب کشاورزی اعمال مدیریت شود. لطیفی گفت: اقدامات پیشگیرانه بهتر در این حوزه، مشکلات و خسارت ناشی از این حوادث را به طور قطع کاهش داده و برطرف می‌کند.


برخورد با ضارب دانش‌آموزان در قائن

ایسنا رییس آموزش و پرورش قائن از معرفی معلمی که دانش‌آموزانش را به ‌شدت کتک زده بود به هیات تخلفات اداری خبر داد. رضایی گفت: مدیر آموزشگاه هم موقتا تعلیق شده است. از دانش‌آموزان نیز دلجویی شده و ظاهرا والدین هم رضایت داده‌اند اما آموزش و پرورش قائن رأسا موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد. رییس آموزش و پرورش قائن یادآور شد: موضوعات اینچنینی در آموزش و پرورش به ‌شدت نادر است و تقریبا همه معلمان از پیامدهای نامطلوب تنبیه آگاهند. پنج‌شنبه 7بهمن ‌ماه تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از ضرب و شتم شدید یک نوجوان بود. منابع نیمه رسمی اعلام کرده‌اند این اتفاق در یک مدرسه روستایی روی داده است. منابع رسمی البته این موضوع را تایید نکرده‌اند. نام مدرسه و روستایی که این اتفاق در آن افتاده، اعلام نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر