از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۷۲

توقف رسیدگی به پرونده متهمان سقوط جرثقیل در مکه

دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده سقوط جرثقیل در مکه، رسیدگی به پرونده ۱۳ متهم این پرونده را متوقف کرد. دو سال پیش، حادثه سقوط جرثقیل چند روز قبل از آغاز مناسک حج رخ داد. در این حادثه ۱۱۱ نفر کشته و ۳۳۱ نفر زخمی شدند. به گزارش رسانه‎ها، دادگاه جنایی مکه اعلام کرده اختیارات تصمیم‌گیری در این پرونده را که در ماه آگوست گذشته باز شد، ندارد. در ابتدا ۱۴ نفر به اتهام غفلت و صدمه به اماکن عمومی و نادیده گرفتن اصول ایمنی محاکمه شدند. دادگاه درباره ناهمخوانی میان شمار متهمان توضیحی نداد. روزنامه‌های مرتبط با دولت عربستان گفته‌اند 6شهروند سعودی ازجمله یک سرمایه‌دار میلیاردر، دو پاکستانی، یک کانادایی، یک اردنی، یک فلسطینی، یک مصری، یک اماراتی و یک فیلیپینی محاکمه شدند.


یونان افسران فراری ترکیه را تحویل نمی‌دهد

دولت یونان از تحویل 8 نظامی فراری ارتش ترکیه که در پی شکست کودتای تابستان امسال به همسایه غربی پناهنده شده‌اند، خودداری کرد. به گزارش ایرنا، آنکارا نیز در واکنش به این تصمیم، یونان را به حمایت از کودتاگران متهم کرد. این نظامیان به‌دنبال ناکامی در کودتا علیه دولت آنکارا، ساعتی بعد از کودتا با یک فروند بالگرد نظامی به جزیره «دده‌آغاج» در سواحل یونان در دریای اژه متواری و پناهنده شدند. براساس گزارش رسانه‌های ترکیه، دادگاه عالی یونان در حکم نهایی، استرداد این نظامیان به ترکیه را با ملاحظات حقوق بشر رد کرده است. این درحالی است که پیش‌تر دادگاهی در یونان نسبت به استرداد 3نفر از نظامیان فراری حکم داده بود.


داعش منازل مسکونی شمال موصل را منفجر کرد

داعش منازل مسکونی منطقه العربی واقع در شرق موصل را منفجر کرد که بر اثر آن 20 نفر ازجمله چند کودک و زن کشته شدند. داعش به‌تازگی شرق موصل را به‌طور کامل از دست داده است. به گزارش المیادین، از سوی دیگر وقوع انفجار در منطقه الشعب در شمال بغداد باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 3 نفر دیگر شد. همچنین یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که انفجار شدیدی مناطق غربی موصل را لرزاند. قرائن اولیه نشان می‌دهد انفجار در کارگاه مواد منفجره متعلق به داعش رخ داده است.


پاکستان 36 ماهیگیر هندی را بازداشت کرد

معاون سازمان ملی ماهیگیران هند اعلام کرد گارد ساحلی پاکستان 36 ماهیگیر این کشور را در نزدیکی سواحل گجرات در دریای عرب بازداشت کرده است. به گزارش رویترز، ماهیگیران پس از ضبط 6قایق ماهیگیری به کراچی منتقل شده‌اند. همه ساله تعداد زیادی از ماهیگیران هندی و پاکستانی به علت ورود غیرقانونی به آب‌های ساحلی یکدیگر دستگیر و مدتی را در زندان سپری می‌کنند. مجهز نبودن قایق‌های ماهیگیری به تجهیزات موقعیت‌یاب باعث ورود ماهیگیران دو کشور به آب‌های یکدیگر و دستگیری آنها می‌شود. هند و پاکستان دارای مرز مشخص دریایی نیستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر