اخبار کلان

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۵۷

اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان به 3بخش اولویت‌دار

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۰هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده برای اولویت‌های آب و فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی درنظر گرفته شده است. به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای برنامه‌ریزی هرمزگان اظهار کرد: 2هزار تا ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان برای آب درنظر گرفته شده که آب روستایی نیز در این بخش جا می‌گیرد و تا کمتر از ۶۰روز دیگر می‌توان از آن استفاده کرد. وی افزود: سه ردیف برای توسعه سواحل مکران وجود دارد که در یک ردیف با تخصیص ۱۰۰درصدی مبلغ ۹۲میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت شد. طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نوبخت اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری بتوان دو ردیف دیگر از این اعتبار را نیز به صورت ۱۰۰درصدی پرداخت کرد.


بخشودگی بدهی مالیاتی کسبه پلاسکو

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ابراز تاسف نسبت به سانحه ناگوار ساختمان پلاسکو از بخشودگی بدهی مالیاتی کسبه این ساختمان تا پایان عملکرد سال ۱۳۹۴ خبرداد. به گزارش رسانه مالیاتی، سیدکامل تقوی‌نژاد گفت: این حادثه زیان مالی در روزهای منتهی به پایان سال، ضرر مالی بسیاری برای کسبه آن در پی داشته است و سازمان امور مالیاتی به نوبه خود ترتیبات قانونی برای جبران بخشی از این خسارات پیش‌بینی کرده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: به استناد ماده 165 قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه اجرایی آن، بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه هیات دولت در تاریخ 6بهمن ماه، تمام بدهی‌های مالیاتی مربوط به واحدهای کسبه‌یی که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اموال آنها از بین رفته است تا پایان عملکرد سال 1394 بخشوده می‌شود.


عملکرد متفاوت دستگاه‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر نگاه اقتصاد مقاومتی در عرصه ملاحظات ارزی وجود داشت، باید به سمت تنوع‌بخشی درآمدهای ارزی می‌رفتیم یا از بانک‌های متنوع‌تری در مبادلات استفاده می‌کردیم یا در نقل و انتقالات ارز کمتر از سیستم سوییفت استفاده می‌کردیم تا در هنگام وقوع شوک‌های بیرونی کمتر آسیب می‌دیدیم. به گزارش فارس، احسان خاندوزی در مورد اینکه چه میزان اقتصاد مقاومتی در کشور درک شده است، توضیح داد: در این زمینه نمی‌شود یک جمله کلی برای همه دستگاه‌ها گفت. در بعضی از دستگاه‌ها مصداق‌ها روشن بوده و عملکرد هم مناسب بوده است مانند امنیت غذایی، کالاهای اساسی و دارو. وی با بیان اینکه در برخی دیگر از دستگاه‌ها نه مصداق‌ها روشن است و نه عملکرد‌ها، از این دستگاه‌ها نمی‌دانیم دقیقا باید چه انتظاری داشته باشیم و چگونه عملکرد اقتصاد مقاومتی آنها را بسنجیم. بنابراین با طیف متفاوتی از دستگاه‌ها روبه‌رو هستیم، یک گروه می‌دانند و عمل می‌کنند، گروه دیگر می‌دانند و عمل نمی‌کنند و دسته آخر آنهایی هستند که نه می‌دانند و نه عمل می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر