تورم 4درصدی تولیدکننده در دی‌ماه

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۵۵

گروه اقتصادکلان

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12ماهه منتهی به دی‌ماه 1395 نسبت به 12ماهه منتهی به دی‌ماه 1394 به‌ میزان 4درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم 12ماهه منتهی به آذرماه تولیدکننده 3.5 درصد بود. به گزارش «تعادل» خلاصه نتایج به ‌دست آمده بانک مرکزی از شاخص بهای تولیدکننده در ایران بر اساس سال پایه 100=1390 به شرح زیر است: شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در دی ‌ماه 1395 به عدد 233.3 رسید که نسبت به ماه قبل یک‌درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه شاخص مذکور در دی‌ ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 8.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل در بخش کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری نسبت به ماه قبل تغییری نداشته است اما نسبت به ماه مشابه سال قبل 5درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین شاخص کل در بخش آموزش نسبت به آذرماه سال جاری 0.3درصد افزایش یافت و در مقایسه با دی ماه سال گذشته این شاخص از رشد 11.8درصدی برخوردار شد. رشد شاخص کل در بخش بهداشت و مددکاری اجتماعی کشور نسبت به ماه قبل 0.4درصد بود، اما در مقایسه با دی ماه سال گذشته این شاخص 17.6 درصد افزایش یافت.

شاخص کل حمل و نقل و انبارداری در کشور نسبت به ماه قبل منفی یک درصد شد، اما در مقایسه با دی ماه سال گذشته، این شاخص 3.6درصد افزایش نشان می‌دهد. در بخش خدمات شاخص کل نسبت به ماه گذشته دودهم درصد منفی بود، اما در مقایسه با دی ماه سال جاری این شاخص 8.1درصد رشد داشت. شاخص کل در بخش اطلاعات و ارتباطات نیز نسبت به آذرماه گذشته 0.4درصد افزایش یافت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این شاخص از رشد 7.2درصدی برخوردار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر