روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۸۵۲

طرح تجهیز آتش‌نشانی‌ها و ارتقای شغلی آتش‌نشانان در مجلس تدوین می‌شود؛ ایرنا غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس در آیین گرامیداشت یاد و خاطره آتش‌نشانان شهید در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی یاسوج گفت: کلیات طرح تجهیز آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات روز و ارتقای وضعیت شغلی و معیشتی آتش‌نشان‌ها در مجلس شورای اسلامی تدوین می‌شود. وی گفت: این طرح پس از تدوین با فوریت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می‌شود.

جمهوری اسلامی منعی برای مذاکره با شورای همکاری خلیج‌فارس ندارد؛ خانه ملت جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص مذاکره بین ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: وزیر خارجه کویت حامل پیامی از طرف اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس برای گفت‌وگو با ایران است، این موضوع را باید به فال نیک بگیریم و احتمالا جمهوری اسلامی ایران نیز از آن استقبال می‌کند. وی افزود: منعی برای مذاکره وجود نداشته است بلکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تحت فشار برخی اعضا تمایلی برای گفت‌وگو نشان ندادند، با توجه به این پیشینه و انتشار این خبر که وزیر خارجه کویت حامل پیامی از طرف اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس برای گفت‌وگو با ایران است، این موضوع را باید به فال نیک بگیریم و احتمالا جمهوری اسلامی ایران نیز از آن استقبال می‌کند.

تلاش‌ برخی جریان‌ها برای دلسرد کردن مردم؛ ایلنا محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در دیدارهای جداگانه با مجمع یزدی تباران (شمیم) و جمعی از استادان و روسای دانشگاه‌های استان یزد گفت: تلاش‌هایی که از سوی برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات آینده می‌شود با ادعای آنان که خود را پیرو ولایت می‌دانند همخوانی ندارد. اگر می‌خواهید در انتخابات آینده پیروز شوید از مسیر قانونی و دموکراتیک پیش بروید چراکه حرف آخر را مردم می‌زنند و در یک فضای رقابتی مشخص می‌شود که مردم طرفدار چه گفتمانی هستند که البته در انتخابات‌های اخیر مردم با رای قاطع خود به گفتمان اصلاحات و اعتدال پیام خود را رساندند. وی بر ضرورت حفظ سرمایه معنوی یزدی‌ها که همبستگی و همدلی است تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ یزدی در کشور برجسته است به خاطر مدیران و تلاش دولت‌ها نبوده است بلکه به خاطر فرهنگ ارزشمند مردم و مشارکت مردم و نیت خیرخواهانه یزدی‌ها است.

واکنش مجید انصاری به تخریب‌ آیت‌الله ‌هاشمی در روزهای اخیر؛ ایسنا مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در حسینیه جماران برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند. وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام(ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحال‌شان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله هاشمی نیز از این داستان مستثنا نیست. ما نیز نباید از عوامل رژیم‌صهیونیستی به‌ویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم.

مسوولان جلوی تکرار حادثه پلاسکو را بگیرند؛ مهر آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران در محل مصلای امام‌خمینی (ره)، با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان اظهار داشت: از مسوولان مربوطه انتظار می‌رود دقت بیشتری به‌کار گیرند تا دیگر چنین حوادثی تکرار نشود. وی همچنین با بیان اینکه قدر انقلاب را بدانیم افزود: یادم است که آقای هاشمی‌رفسنجانی از زندان بیرون آمده بود؛ مقداری شرح حال از او خواستم، در یک کلمه گفت، یک شب از سر شب تا صبح پیوسته من را با کابل می‌زدند و من فریاد می‌زدم و بیهوش می‌شدم و وقتی به هوش می‌آمدم، باز روی زخم‌ها شلاق‌ می‌زدند.

ایران آماده تنش‌زدایی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس؛ ایسنا پس از سفر شیخ صباح الصباح، وزیر امور خارجه کویت به ایران، شیخ خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت نسبت به دورنمای روابط بهتر ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس ابراز امیدواری کرده است. جارالله روز جمعه در مصاحبه با یک روزنامه کویتی اعلام کرد که تهران آماده تنش‌زدایی در روابط خود با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس است. وی همچنین با بیان اینکه ایران متن نامه کویت را درک می‌کند، تاکید کرد که تهران آمادگی خود را برای تنش‌زدایی در روابط اعلام کرده است.

ایران چهارمین کشور تولید‌کننده ایزوتوپ پایدار در دنیا می‌شود؛ ایرنا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی می‌گوید، ایران با توجه به تنظیم سند همکاری با روسیه، چهارمین کشور تولیدکننده ایزوتوپ پایدار در دنیا می‌شود. وی با اشاره به اینکه سند مرتبط با همکاری‌های دو کشور در زمینه تولید ایزوتوپ‌های پایدار در فردو اجرایی می‌شود، گفت: ایزوتوپ پایدار استفاده‌های پزشکی و صنعتی دارد و در سه نقطه دنیا یعنی روسیه، امریکا و یورنکو اروپا در حال تولید است.

تاکید بر توسعه کریدورهای حمل و نقل بین ایران و آذربایجان؛ ایلنا ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که برای شرکت در چهل و هشتمین اجلاس گروه کاری تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در سطح معاونان وزرای خارجه ۵ کشور ساحلی این دریا به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده، روز پنج‌شنبه با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین با ابراز رضایت از سطح کنونی روابط بین آذربایجان و ایران و با اشاره به اراده رهبران دو کشور برای گسترش روابط، بر ارتقای سطح روابط و توسعه کریدورهای حمل و نقل ایجاد شده بین ایران و آذربایجان ازجمله راه‌آهن شمال - جنوب تاکید کردند.

رد ادعای ممنوعیت صادرات فرش ایران به امریکا؛ ایسنا یک مقام آگاه در ستاد اجرای برجام وزارت امور خارجه اظهارات «رضی میری» درباره مشکلات و موانع بر سر راه صادرات فرش ایرانی به امریکا را رد کرد. وی درباره این ادعا که امریکا هم واردات و هم صادرات فرش دستباف در این کشور را ممنوع کرده تاکید کرد: صادرات فرش به امریکا آزاد است و در هشت ماهه ابتدای سال جاری 51میلیون دلار فرش به امریکا صادر شده است.

وزیر دفاع ارمنستان در راه ایران؛ ایسنا ویگن سارگسیان وزیر دفاع ارمنستان روز جمعه به خبرنگاران گفت که به‌زودی به ایران سفر می‌کند و گفت‌وگوهای مهمی با مقامات ایران خواهد داشت. وی گفت: این یک مذاکره بسیار مهم خواهد بود چرا که ما با ایران مشکلات امنیتی مشترک زیادی داریم. وزیر دفاع ارمنستان همچنین تاکید کرد که او اهمیت زیادی برای همکاری با همسایگان قائل است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر