عرضه ۱۴ درصد از سهم دولتی بیمه اتکایی امین

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۵۱

مدیرعامل بیمه اتکایی امین معتقد است باوجود اینکه شرکت بیمه ایران دارای زیان انباشته است در قبولی اتکایی برایش مشکلی پیش نخواهد آمد. او همچنین می‌گوید که با دستور وزیر اقتصاد حدود ۱۴درصد از سهام دولتی بیمه اتکایی امین، توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین، در نشست خبری که روزگذشته برگزار شد، گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و با دستور وزیر اقتصاد و دارایی، مقداری از سهم دولتی بیمه اتکایی امین کم خواهد شد. او افزود: سهم ۱۴درصدی ایفیک (شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران) با تصویب مجمع که به ریاست‌ وزیر اقتصاد است، به سازمان خصوصی‌سازی منتقل شده و همین روزها عرضه خواهد شد. با این توضیح دیگر ایفیک برای ما سهام دولتی محسوب نمی‌شود و دیگر شرکت‌های بیمه برای خرید این سهام اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که شرکت بیشتر به سمت خصوصی‌سازی میل کند. امیدوارم بتوانیم با جذب شرکت‌های خارجی از دانش فنی آنها استفاده کنیم. کیایی با بیان اینکه EPS شرکت حتی بیش از ۱۰۰درصد عملی شده است، اظهار کرد: طبیعی است که بخش خصوصی تمایل داشته باشد این سهم را بخرد. بیمه اتکای امین با حدود ۳۷ میلیارد تومان سرمایه تشکیل شد که نصفش پرداخت شده است.

به گفته او در حال حاضر سرمایه شرکت ۱۵۵میلیارد تومان است که با افزایش سرمایه به ۲۰۳میلیارد تومان تغییر خواهد کرد. مصوبه افزایش سرمایه را داریم و ۶۰روز قانونی آن گذشته است. سهامداران مبلغ افزایش سرمایه را واریز کرده‌اند و فقط سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزایش سرمایه را واریز نکرده که در حال فروختن سهمش است. وی با بیان اینکه صحبت‌هایی شده که از سال آینده شرکت‌های بیمه مستقیم کار اتکایی انجام ندهند، گفت: با عملی شدن این موضوع قبولی اتکایی برای شرکت‌های اتکایی بیشتر می‌شود. در جهان قبولی اتکایی توسط شرکت‌های اتکایی انجام می‌شود. او ادامه داد: البته اعتقاد دارم که اگر شرکت‌های بیمه مستقیم هم اتکایی قبول کنند، مشکلی وجود ندارد اما باید یادمان باشد که ۹۰درصد اتکایی کشور دست بیمه مرکزی و شرکت بیمه ایران است، چراکه سرمایه آنها بالاست و از طرفی بیمه مرکزی اتکایی اجباری هم دارد. مدیرعامل بیمه اتکایی امین در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به اینکه بیمه ایران زیان انباشته دارد می‌تواند همچنان قبول اتکایی داشته باشد، گفت: توانگری مالی خیلی تعیین‌کننده وضعیت شرکت‌ها نیست. بیمه ایران هنوز هم می‌تواند باتوجه به ذخایری که دارد قبول اتکایی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر