صعود داوجونز

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۴۰


وال‌استریت ژورنال:

یکی از گزارش‌های صفحه اول این روزنامه به صعود شاخص سهام داوجونز اشاره دارد. این در حالی است که پس از اعلام خبر پیروزی ترامپ، بازارهای مالی جهان به این مساله واکنش نشان داده و سقوط کردند. اما به نظر می‌رسد که حالا دوباره به سمت صعود سیر کرده‌اند. در همین حال قبل از آمدن ترامپ نیز بسیاری از کارشناسان نسبت به واکنش بازارهای مالی به آمدن او هشدار داده بودند. در آن زمان برخی کارشناسان عنوان می‌کردند که اگر کلینتون انتخاب شود، هرچند بازارهای مالی چندان به عملکرد اقتصادی او پس از انتخاب ‌شدن هم خوش‌بین نیستند، اما با این حال رویکرد به‌مراتب بهتری را در مقابل آن در پیش خواهند گرفت و عملا این روند معکوس خواهد شد. در واقع شاخص دلار تقویت می‌شود و طلا روند نزولی در پیش می‌گیرد.


آس:

تیتر یک این روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان به آخرین آزمایش‌های لوکا مودریچ و بهبودی او اشاره دارد. لوکا مودریچ بازیکن فوتبال اهل کرواسی است و تاکنون در تیم‌های دینامو زاگرب، زرینسکی موستار، اینتر زاپاریسک و تاتنهام بازی کرده است و ۴۴ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال کرواسی انجام داده است. او در فصل نقل و انتقالات سال ۲۰۱۲ با یک سر و صدا با رئال مادرید قرارداد بست و نخستین بازی رسمی خود را برای رئال مادرید برابر بارسلونا انجام داد. وی در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۳۰میلیون پوندی از تاتنهام به رئال مادرید پیوست. در نخستین فصل حضورش در رئال که با آخرین فصل حضور ژوزه مورینیو همزمان شده بود خیلی کم به بازی گرفته می‌شد. اما با پیوستن مربی ایتالیایی یعنی کارلو آنچلوتی همه‌چیز به نفع لوکا شد و او یکی از ارکان اصلی رئال در کسب لیگ قهرمانان اروپا و کوپادل ری بود. او در همین سال در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.


ایندیپندنت:

این روزنامه انگلیسی یکی از تیترهای صفحه اول خود را به برگزیت و رای سرنوشت‌ساز دیوان عالی انگلیس در اختلاف میان وزرا و پارلمان بریتانیا اختصاص داده است. بر این اساس دیوان عالی انگلیس در رایی سرنوشت‌ساز به اختلاف بین وزرا و پارلمان مبنی بر اینکه کدام یک حق آغاز فرآیند برگزیت (جدایی از اتحادیه اروپا) را دارد، پایان می‌دهد. دولت بریتانیا حق اجرایی کردن این ماده قانونی را برای خود محفوظ می‌داند حال آنکه مخالفان تایید پارلمان را نیازمند اجرای آن می‌دانند. با اجرای ماده ۵۰، روند دو ساله مذاکره با اتحادیه اروپا برای تحقق برگزیت کلید می‌خورد. اگر وزرا و در راس آنها «ترزا می» نخست‌وزیر انگلستان بازنده این دادگاه باشند، رای‌گیری در خصوص اجرای ماده ۵۰ به پارلمان واگذار می‌شود. گفتنی است که رای ۱۱ قاضی دیوان عالی تغییری در نتیجه همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا ایجاد نمی‌کند و تنها تعیین‌کننده آن خواهد بود که آغاز فرآیند برگزیت از کدام مجرای قانونی (کابینه وزرا یا پارلمان) امکان‌پذیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر