اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۲۴

صادرات فناوری به کانادا

زنجان برای نخستین ‌باردر کشور، جوانان زنجانی برای شرکت کانادایی ‌نرم‌افزار IT طراحی، تولید و صادر کردند. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رویای عصررایانه زنجان گفت: مهندسان زنجانی موفق به طراحی و تولید ‌نرم‌افزار دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای برق و کنترل کیفیت توان شدند و آن را به کشور متقاضی ارسال کردند. حیدری افزود: تاکنون این شرکت 100نسخه ‌نرم‌افزار این دستگاه را به کشور کانادا صادر کرده است. وی ارزش ‌نرم‌افزارهای حوزه IT صادر شده به این شرکت را 80 هزار دلار معادل 139میلیون تومان اعلام کرد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رویای عصر رایانه گفت: در سال 93 این شرکت دانش‌بنیان با شرکت نورس وود Northwood کانادا برای تولید و طراحی ‌نرم‌افزار قرارداد همکاری امضا کرده است. حیدری افزود: جوانان متخصص زنجانی در مدت یک سال این ‌نرم‌افزار را به تولید انبوه رسانده و به کانادا صادر کردند. کاربرد این دستگاه برای عیب‌یابی سیستم‌های برقی در ترانس‌های قدرت، ژنراتورهای تولید برق، صنایع خودروسازی و صنایع هواپیما‌سازی است. این شرکت دانش‌بنیان برای 10نفر شغل ایجاد کرده است. شرکت کانادایی که اقدام به خرید دستگاه‌های تولید زنجان کرده 30سال در تولید دیتالاگرهای برقی فعال است.


آغاز پروژه زیباسازی ورودی‌های مرکز مازندران

ساری مهدی عبوری، شهردار ساری ضمن نامناسب توصیف کردن ورودی‌های مرکز مازندران از آغاز پروژه بهسازی آنها خبر داد و گفت: تمام تلاش ما آن است که ورودی‌های ساری به صورتی زیبا و مناسب بازسازی شوند چراکه اعتقاد داریم ‌باید شهرداری پیشگام مردمداری باشد. عبوری، زیباسازی ورودی شرقی مرکز مازندران را فاز نخست این پروژه اعلام کرد و گفت: براساس نقشه راهی که برای پروژه زیباسازی ورودی‌های شهر ترسیم شده کلیه گاردریل‌ها و گاردبلوک‌های ورودی‌ها برداشته می‌شوند و با جدول‌سازی مناسب اقدام به ایمن‌سازی آنها خواهیم کرد. وی آنگاه احداث باند کندرو در کلیه ورودی‌های ساری را مورد توجه قرار داد و افزود: علاوه بر احداث باند کندرو با همراهی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری برای تمامی ورودی‌های مرکز استان یک فضای سبز زیبا و با شکوه نیز ایجاد خواهد شد تا مردم از بدو ورود به شهر شاهد سیمایی مصفا باشند.


عملیات قطع و وصل خط 10 اینچ در ازنا

اراک به همت واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی منطقه مرکزی، عملیات قطع و وصل برای لوله‌کشی پروژه معکوس کردن خط 10 اینچ در مرکز انتقال نفت ازنا با موفقیت انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط این منطقه هدف از انجام این عملیات را امکان‌پذیر شدن انتقال نفت گاز یورو4 از پالایشگاه شازند به خوزستان برشمرد. رضا کریمی‌نورعینی گفت: پس از برش 7 سر لوله با دستگاه کتر هوایی 45سر لوله جوشکاری شد. وی با اشاره به شرایط بارندگی در اجرای عملیات ادامه داد: انشعاب‌گیری از ورودی خط به منظور لوله‌کشی رلیف ورودی همچنین برشکاری خط 4 اینچ و نصب و جوشکاری شیر 4 اینچ برای دوتایی کردن شیر رلیف خروجی نیز با موفقیت صورت گرفت.


افزایش صید ماهیان استخوانی خزری

ساری صید ماهیان استخوانی خزری مازندران تاکنون بیش از 330 تن افزایش داشته است. معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران گفت: در فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر از 17مهر تا پایان دی امسال هزار و 128تن انواع ماهی در آب‌های خزری مازندران صید شده که این میزان مدت مشابه پارسال 795تن بوده است. عباسعلی شیخ‌تبار با بیان اینکه بیشترین صید این مدت 760تن ماهی کفال و 314تن ماهی سفید بود، ارزش ماهیان صید شده را 27میلیارد تومان اعلام کرد. شیخ‌تبار همچنین با اشاره به کاهش 90درصدی صید ماهی کپور دریایی در مازندران، مقدار صید این نوع ماهی از آغاز فصل صید امسال را کمتر از یک تن اعلام و خاطرنشان کرد: پارسال در همین مدت حدود 11تن کپورماهی خزری صید شد. وی با اشاره به اینکه از بین رفتن چراگاه و زاد ولد طبیعی ماهی کپور در سواحل شرقی دریای خزر علت اصلی کاهش این نوع ماهی بوده، سواحل شرقی دریای خزر به ویژه منطقه میانکاله را محل رشد و نمو ماهیان کپور اعلام کرد.


صادرات کالا از طریق راه آهن زاهدان-کویته

زاهدان سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در 10ماه گذشته یک هزار و 31درصد رشد داشت. مجید ارجونی دیروز در حاشیه کمیسیون مشترک کارشناسان ریلی راه آهن کویته پاکستان و راه آهن جنوب شرق ایران در زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت 12هزار و 986تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به هزار و 148تن مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی نشان می‌دهد. وی افزود: همچنین میزان واردات از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از 322تن سال گذشته با رشد هزار و 762درصدی به 5 هزار و 997تن رسید.


فعالیت 18 صندوق خرد زنان عشایر

بجنورد سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: 400زن عشایر استان در 18صندوق خرد زنان عشایر عضویت دارند. آقای قلی‌پور افزود: این صندوق‌ها با هدف تامین مالی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان عشایری و توانمند‌سازی آنان و برای افزایش درآمد خانوارهای عشایری تشکیل شد. وی گفت: 14صندوق پارسال و با جذب 61 میلیون تومان اعتبار دولتی فعالیت خود را آغاز کرد. وی افزود: تاکنون 100میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 7 تا 10درصد به 100زن عشایری عضو این صندوق‌ها برای تولید صنایع دستی، پرورش مرغ بومی و فعالیت‌های دامپروری پرداخت شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر