تبریز امتیاز ویژه در روابط ایران و آلمان دارد

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۲۳

آذربایجان‌شرقی کاردار آلمان در ایران گفت: ظرفیت‌ها و نقش اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تبریز امتیاز ویژه در روابط و مراودات دو کشور ایران و آلمان است. به گزارش ایرنا، ماریان شوگراف دیروز در دیدار با شهردار تبریز افزود: نام تبریز و شهردار این شهر، در سال‌های اخیر به خوبی در مجامع بین‌المللی مطرح شده و نقش این شهر را برجسته‌ کرده است. وی یادآوری کرد: شهردار تبریز، شناخت دقیق از زمینه‌های اقتصادی آلمان دارد و این موضوع می‌تواند روند همکاری‌های دوطرف را سرعت بخشد. معاون سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه ظرفیت‌های مشترک فرهنگی و اقتصادی «تبریز - هامبورگ» امتیاز ویژه در ارتباط ایران و آلمان است، ادامه داد: سفارت آلمان به عنوان نماینده عالی دولت این کشور در ایران، تمام تلاش خود را برای پیگیری تاکیدهای شهردار تبریز به خصوص در حوزه گردشگری به کار خواهد بست.

شوگراف ادامه داد: برقراری پرواز هامبورگ به مقصد چهار شهر ایران از جمله تبریز مورد تاکید ایران و آلمان قرار گرفته و نقطه عطفی در مراودات اجتماعی دو کشور خواهد بود.

شهردار تبریز نیز در این دیدار بر لزوم اجرای همکاری‌‌های اثرگذار با محوریت برنامه‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: دوره مهمی از پیشرفت‌های ایران در دهه‌های گذشته، مقارن با حضور صنایع آلمانی در بخش‌های مختلف ماشین‌آلات، کشاورزی، خدمات و عمران تبریز بوده و در مقابل فعالان اقتصادی تبریز نیز از دیرباز در فرصت‌های تجاری آلمان حضور موثر داشته‌اند. صادق نجفی با اشاره به پیشینه همکاری‌های تبریز با صنایع آلمانی یادآوری کرد: این تعامل موثر، با توجه به تحولاتی که اکنون در ارتباطات بین‌المللی کشورمان رقم خورده، به‌طور قطع قابل استمرار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر