اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۱۴

سازمان بهزیستی ضعف مالی دارد

ایسنا| معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی از نظر مالی بسیار ضعیف است، گفت: ۱۰ هزار نفر تحت پوشش طرح مراقبتی هستند و بر اساس برآورد حداقل ۲۰۰ هزار نفر نیازمند این طرح هستند.

حسین نحوی‌نژاد در جلسه برنامه حقوق شهروندی با محوریت معلولان اظهار کرد: در کل کشور ۶۵ مرکز اوتیسم داریم که تعداد این مراکز باید به ۳۰۰ مرکز افزایش پیدا کند. ۱۰۰ هزار بیمار روانی مزمن نیز تحت پوشش بهزیستی هستند و ما برای تامین اعتبارات خود نیاز به کمک رسانه‌ها، مردم و خانواده‌های معلولان داریم.

نحوی‌نژاد درخصوص پرداخت مستمری به معلولان اظهارکرد: ماهانه تنها بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان به معلولان پرداخت می‌شود که قرار است از سال ۹۶ مستمری آنها ۲۰ درصد دستمزد کار شود.

وی افزود: باید بتوانیم از طریق حذف یارانه افراد پر درآمد، شرایط را برای زندگی معلولان مساعدتر کنیم. ۲۵ هزار نهاد خصوصی با ما همکاری دارند و کل نیروهای سازمان فقط ۲۷ هزار نفر است.

نحوی‌نژاد گفت: ۵۰۰۰ معلول مجهول الهویه داریم و در کل سازمان بهزیستی ۱۵ هزار فرد مجهول الهویه دارد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حقوق شهروندان اظهارکرد: هم اسلام و هم قوانین جهانی بر حقوق متقابل شهروندان تاکید دارند و اگر بتوانیم تعادلی در حقوق شهروندان ایجاد کنیم، حقوقی که افراد بر گردن یکدیگر دارند رعایت می‌شود و شاهد کیفیت زندگی بهتری خواهیم بود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: اگر قرار است شاهد اتفاقات مثبتی در جامعه باشیم باید این اتفاق بعد از روشن شدن زوایا و شرایطی که بر حقوق گروه‌های مختلف به خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر است، بیفتد.


۱۲ هزار مرگ

در حوادث رانندگی

ایلنا| سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در 9 ماهه سال جاری ۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۳ هزار و ۹۷ نفر بود، ۲. ۶ درصد کاهش یافته است.

از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت 9 هزار و ۹۵۹ نفر مرد و 2هزار و ۷۹۲ نفر زن بودند. همچنین در این مدت 3هزار و ۴۹۵ نفر در مسیرهای دورن شهری، 8هزار و ۲۹۵ نفر در محورهای برون‌شهری، ۹۲۷ نفر در مسیرهای روستایی و ۳۴ نفر در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

در 9ماهه امسال استان‌های فارس با یکهزار و ۱۶۲، خراسان رضوی با ۹۲۵ و تهران با ۹۰۳ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۵ و اردبیل با ۱۶۴ نفر کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

در این مدت ۲۶۳ هزار و ۹۰۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش یافته است. از کل مصدومان حوادث رانندگی این مدت ۱۸۹ هزار و ۳۴۲ نفر مرد و ۷۴ هزار و ۵۶۲ نفر زن بودند.

در آذرماه امسال یک‌هزار و ۱۴۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.9درصد کمتر شده است. از کل تلفات حوادث رانندگی آذر امسال ۸۹۶ نفر مرد و ۲۴۴ نفر زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی در این ماه نیز ۲۶ هزار و ۳۷۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 9.8درصدی داشته است.


اعتیاد ۱۶ تا ۲۱ درصد

کارگران مشاغل سخت

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: میزان شیوع اعتیاد در محیط‌های صنعتی بیشتر از هر محیط دیگری افزایش یافته و ارزیابی‌های اخیر ما حاکی از آن است که بین ۱۶ تا ۲۱ درصد کارگران مناطق و محیط‌های صنعتی با صعوبت و سختی کار بالا، مشکل اعتیاد دارند.

به گزارش ایسنا، پرویز افشار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد با پیچیدگی‌های خاص خود در سنوات اخیر دچار پیچیدگی‌های دیگری شده؛ به‌طوری‌که ابعاد آن از اقدامات امنیتی و انتظامی فراتر رفته و تبدیل به بحرانی جهانی شده است. وی افزود: گزارش اخیر سازمان ملل حاکی از آن است که در جهان هر ساله فرآیند مصرف مواد مخدر رو به تزلزل می‌رود همچنین الگوی مصرف مواد مخدر تغییر یافته است؛ به‌طوری که اگر در دهه گذشته چند قلم ماده مخدر مصرف می‌شد، اکنون طبق این گزارش بیش از ۴۵۰ رقم ماده مخدر مصرف می‌شود، همچنین طبق این گزارش میزان و شیوع مصرف نیز در دنیا افزایش یافته و تعداد افراد معتاد در طول ۱۵ سال گذشته تاکنون دو برابری شده است.


جزئیات جدید

بیمه کارگران ساختمانی

ایلنا| مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدید ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی را اعلام کرد.

اسماعیل گرجی‌پور با اعلام این خبر گفت: طبق مصوبه جلسه چهارم کار گروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی کشور افرادی که برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کرده‌اند و برای در یافت خدمت حائز شرایط شده‌اند از طریق انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار می‌گیرند و درصورتی‌که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تایید نهایی شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته یا درصورتی‌که قبلا از این بیمه استفاده می‌کردند بیمه آنها تداوم پیدا می‌کند. وی تاکید کرد: تمام کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانند رأسا نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند و در غیر این صورت می‌توانند ثبت نام خود را در کافی نت‌ها، انجمن‌های صنفی و... انجام دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر