از منطقه

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۰۷

صدور حکم بازداشت 9 محافظ ژنرال دوستم در افغانستان

حکم بازداشت 9نفر از محافظان ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان برای تحقیق درباره پرونده شکایت احمد ایشچی، استاندار پیشین فاریاب، صادر و وظایف دو نفر از آنان هم تعلیق شده‌اند. به گزارش ایرنا، سخنگوی دادستانی کل افغانستان اعلام کرده هیات رسیدگی به اتهامات دوستم به جوزجان اعزام شده بود تا صحنه مورد ادعای ایشچی را از نزدیک بررسی کند. این هیات پس از بازگشت از جوزجان، خواسته است که 9نفر از محافظان معاون اول رییس‌جمهوری افغانستان در رابطه با ادعای ایشچی تحت بازجویی قرار گیرند. احمد ایشچی استاندار سابق استان فاریاب و یکی از رقبای سیاسی عبدالرشید دوستم دو ماه پیش ادعا کرد که افراد وابسته به ژنرال دوستم وی را مورد شکنجه و آزار جنسی قرار داده‌اند.


30کشته و زخمی در انفجار خودرو در بغداد

وقوع انفجاری تروریستی در مرکز بغداد ۹ کشته و ۲۱زخمی برجای گذاشت. به گزارش اسکای‌نیوز، این انفجار توسط یک خودرو بمب‌گذاری شده صورت گرفت. سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد گفته که هدف‌ این انفجار یک نمایشگاه خودرو در منطقه النهضت در مرکز بغداد بوده است. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.


قرارداد نظامی امریکا و عربستان‌سعودی

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که این کشور تجهیزات دفاعی به ارزش یک میلیارد دلار را به عربستان و کویت خواهد فروخت. در بیانیه پنتاگون آمده که این معامله اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی امریکا را از طریق تقویت امنیت هم‌پیمانی مهم که همچنان قدرتی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه محسوب می‌شود، تقویت خواهد کرد. وزارت‌های دفاع و خارجه امریکا امیدوار هستند که کنگره با قراردادی به ارزش ۴۰۰میلیون دلار برای حفظ و نوسازی بالگردهای آپاچی کویت موافقت کند.


محاکمه ۶۲ متهم نظامی کودتای نافرجام ترکیه

ده‌ها نفر دیگر از افسران و نظامیان ارتش ترکیه در شهر استانبول به اتهام ایفای نقش در کودتای نافرجام جولای محاکمه می‌شوند. به گزارش آسوشیتدپرس، ۶۲ نظامی ترکیه‌ شامل ۲۸ افسر و ۳۴ سرباز متهم شده‌اند به اینکه در شب کودتای نافرجام کنترل فرودگاه «صبیحه گوکجن» در شهر استانبول را به دست گرفته‌اند. این نظامیان به ارتکاب جرم علیه دولت متهم شده‌اند و در صورت محکومیت احتمالا مجازات آنها حبس ابد خواهد بود. برخی از این متهمان اتهاماتشان را رد و تاکید کرده‌اند که فریب خورده‌اند و به آنها گفته‌ شده بود در حال شرکت در یک مانور هستند. دولت اردوغان متهم اصلی کودتای نافرجام را فتح‌الله گولن می‌داند و دست به پاک‌سازی گسترده کشور زده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر