روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۸۶

ابلاغ قانون موافقتنامه همکاری گمرکی ایران و کره جنوبی ؛ ایرنا رییس‌جمهوری قانون موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ سوم آذر ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ اول دی ماه 1395 به تایید شورای نگهبان رسید.

اقتدار مدیران و مسوولان برخاسته از قانون است؛ ایلنا اقتدار مدیران و مسوولان برخاسته از قانون است و در این مسیر باید از ابزارهای قانونی خود در بهبود امور و کاهش مشکلات استفاده کنند. حجت‌الاسلام منتظری دیروز در مراسم تودیع و معارفه معاون اول دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه از سخت‌ترین کارها همین بحث عدالت است، افزود: از دستگاه قضایی و مجموعه دیوان عالی و دادستانی کل کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی است انتظار می‌رود به گونه‌یی عمل کند که تاثیرگذاری‌اش روی بدنه و بخش‌های دیگر مشخص باشد.

دانشگاه آزاد نه خصوصی است و نه دولتی ؛ تسنیم رییس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو بخش خصوصی و دولتی محسوب نمی‌شود بلکه از بخش‌هایی است که متعلق به عموم مردم ایران است. علی‌اکبر ولایتی درباره حکم رهبر معظم انقلاب به وی به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از صدور حکم مقام معظم رهبری، بنده و دیگر همکارانم خود را موظف می‌دانیم که در حیطه اهداف نظام ایران و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به امر آموزش عالی گام ‌برداریم.

5 بهمن؛ سالروز برگزاری نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران؛ فارس عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت 5 بهمن سالروز برگزاری نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و انتخاب «بنی‌صدر» به عنوان رییس‌جمهور در سال 58 سپس عزل وی توسط امام(ره) مطلبی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد. در بخش‌هایی از این متن نوشته شده است: «به بهانه برگزاری نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، بنی‌صدر برنده انتخابات 5 بهمن 58، روز 15بهمن 1358 سوگند ریاست‌جمهوری خورد و کار خود را در این سمت رسما آغاز کرد. در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری، امام‌خمینی(ره) تاکید کرد:«من از آقای بنی‌صدر می‌خواهم که مابین قبل و بعد از ریاست‌جمهوری در احوال روحی ایشان تفاوتی ایجاد نشود. تنفیذ و نصب اینجانب و رأی ملت مسلمان ایران محدود است به عدم تخلف ایشان از احکام مقدسه اسلام و تبعیت از قانون اساسی‌.» 17ماه بعد و در پی رأی عدم کفایت مجلس به بنی‌صدر، حکم عزل او صادر شد.

علیرضا جمشیدی از سازمان تعزیرات حکومتی رفت؛ ایلنا بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به تغییر و تحولات اخیر در سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: شنیده‌ها از تغییر علیرضا جمشیدی، رییس سازمان تعزیرات حکومتی حکایت دارد. وی خاطرنشان کرد: گویا قرار است آقای حسینی صدرآبادی به عنوان جایگزین آقای علیرضا جمشیدی به عنوان رییس جدید سازمان تعزیرات حکومتی فعالیت کند.

چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد؛ ایرنا چهارمین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست دبیر این مجمع تشکیل و موادی از برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، محمدرضا باهنر، سیدمرتضی نبوی، محمدجواد ایروانی، مجید انصاری، محمدجعفر منتظری، حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم، داود دانش‌جعفری، اصغر واعظی، حسین مظفر، احمد وحیدی، عادل آذر و داود محمدی برگزار شد، مغایرت‌های مواد ٨٣، ٨٤، ٩٤، ٩٧، ١١٢ و ١١٨ برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس رسیده است با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌های هرمی باطل و غیرشرعی است؛ فارس یکی از مراجع تقلید گفت: شرکت‌های هرمی باطل و غیرشرعی هستند و به تصدیق محققان، اداره‌کنندگان بازاریابی شبکه‌یی غالبا همان هرمی‌ها و گلدکوئیست‌ها هستند که لباس عوض کرده‌اند. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در جمع‌بندی نهایی درخصوص شبکه‌های بازاریابی اظهار کرد: اساس تمام بازاریابی‌های شبکه‌یی و هرمی یکی است، همگی از خاصیت اعداد تصاعدی و اشکال هرمی استفاده می‌کنند، اگر تفاوتی وجود دارد در مسائل حاشیه‌یی و غیرمربوطه به ماهیت آنهاست.

برجام فرصتی برای نزدیکی اقتصادی ایران و مکزیک؛ ایرنا اولیسس کانچولا گوتیرس، سفیر مکزیک در تهران روز گذشته در حاشیه رونمایی از کتاب«تاریخ مکزیک، تدوین نو» و درحالی که آخرین ساعات ماموریت 3ساله خود را در تهران سپری می‌کند، گفت: برجام فرصت خوبی برای نزدیک‌تر شدن روابط ایران و مکزیک ایجاد کرده و باید دو کشور از این فرصت استفاده کنند. مکزیک علاقه فراوانی برای شناخت و گسترش روابط در این منطقه از جهان دارد و مطمئن هستم، روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور به زودی شکوفا خواهد شد.

سفر معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت به ایران؛ ایسنا شیخ صباح آل خالد آل صباح، وزیر امور خارجه کویت قرار است امروز به تهران سفر کند تا پیامی از شورای همکاری خلیج فارس را برای آغاز رایزنی‌های استراتژیک میان ایران و این شورا به تهران منتقل کند. در همین رابطه خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت گفت که معاون نخست‌وزیر این کشور نیز در این سفر شیخ صباح آل خالد را همراهی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا مسوولیت حفظ برجام را بپذیرد؛ ایسنا خاویر سولانا، مسوول پیشین سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا در یادداشت خود با عنوان «ترامپ» ایران و ثبات در خاورمیانه که در پایگاه خبری- تحلیلی پراجکت سیدیکت منتشر شده است، نوشت: با روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا یک دوره جدید بی‌ثباتی و بلاتکلیفی آغاز شده و اتحادیه اروپا باید مسوولیت حفظ برجام را بپذیرد.

ضرورت حمایت تمام طرف‌ها از برجام؛ ایسنا دن اسمیت، مدیر موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم سوئد(SIPRI) صبح دیروز در محل شورای راهبردی روابط خارجی با کمال خرازی، رییس این شورا و وزیر خارجه دوران اصلاحات دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به احتمال بر هم زدن برجام از سوی ترامپ و مواضع اروپایی‌ها در برابر این اقدام گفت: ترامپ فشارهایی به برجام وارد خواهد کرد اما خردمندانه است که همه طرف‌های برجام به طور جدی از این توافق حمایت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر