اخبار

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۷۸

تسلیت بیمه البرز

به حادثه‌دیدگان پلاسکو

بیمه البرز شهادت جمعی از آتش‌نشانان فداکار و جان بر کف و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در حادثه هولناک آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را به خانواده محترم ایشان و ملت ایران تسلیت گفت.روابط‌عمومی بیمه البرز اعلام کرد: بدین‌وسیله از آن تعداد بیمه‌گزاران خسارت دیده حادثه پلاسکو که نزد شرکت بیمه البرز بیمه‌نامه داشته‌اند، تقاضا می‌شود برای تشکیل پرونده و رسیدگی به خسارت به ستاد ویژه این شرکت واقع در خیابان سپهبد قرنی نبش پل کریم‌خان زند مراجعه فرمایند.


افزایش جوایز قرعه کشی

به پیشنهاد بانک ملت

با پیشنهاد بانک ملت و تصویب بانک مرکزی، سقف فردی جوایز قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها به 100میلیون تومان افزایش یافت. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد اداره کل بانکداری شخصی بانک ملت طی نامه شماره ۴۲۸۸۴۶ مورخ ۳۱ شهریورماه سال جاری و در راستای ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و تشویق سپرده‌گذاران به مشارکت در تجهیز و افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، حداکثر میزان هریک از جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اعم از نقدی یا غیرنقدی به یک فرد در هر دوره را از ۵۰میلیون به 100میلیون تومان افزایش داد.


تقدیر کارکنان بانک صنعت و معدن از آتش‌نشانان قهرمان

جمعی از کارکنان بانک صنعت و معدن با حضور در محل ایستگاه آتش‌نشانی چهارراه پارک وی از آتش‌نشانان قهرمان کشورمان قدردانی کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن کارکنان این بانک با اهدای تاج گل به خانواده‌ها و همکاران آتش‌نشانانی که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران به شهادت رسیدند، ابراز همدردی کردند. گفتنی است، بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌یی در بخش تولید و پیشرو در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی برای راه‌اندازی مجدد کسب و کار واحدهای تولیدی خسارت دیده آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات مالی با شرایط ویژه در راستای تجدید فعالیت و تداوم اشتغال کارکنان واحدهای تولیدی یاد شده اعلام کرده است.


درآمد ۹۱۴ میلیاردی بانک مرکزی از فروش دلار

بانک مرکزی در سال 93 از محل تفاوت نرخ ارز خریداری شده از دولت و فروش آن به بازار 913میلیارد و 740میلیون تومان درآمد کسب کرد.

به گزارش فارس، در صورت‌های مالی بانک مرکزی در بخش نتیجه معاملات ارزی، درآمد دولت از تفاوت خرید و فروش ارز 913میلیارد و 740میلیون تومان محاسبه شده است. همچنین سود حاصل از خرید و فروش اوراق قرضه بین‌المللی، منفی 9میلیارد و 240میلیون تومان، سود حاصل از معاملات اسناد خزانه 4میلیارد و 610 میلیون تومان و تفاوت نرخ خرید و فروش ارز مبادله‌یی صفر بوده است. پس از در نظر گرفتن سود اوراق قرضه بین‌المللی با تجدید ارزیابی 36میلیارد و 890 میلیون تومانی، درآمد بانک مرکزی از معاملات ارزی در مجموع 872 میلیارد و 220میلیون تومان ارزیابی شده است.

با توجه به اعلام سود 913میلیارد و 740میلیون تومانی تفاوت نرخ خرید و فروش ارز می‌توان میزان فروش ارز مداخله‌یی توسط بانک مرکزی در سال 93 را برآورد کرد.

در سال 93 میانگین نرخ دلار در بازار تهران(براساس گزارش بانک مرکزی) 3280تومان بوده و میانگین ارز خریداری شده از دولت توسط بانک مرکزی 2650تومان بوده است. البته با توجه به اینکه معمولا ارز مداخله‌یی حدود 50 تومان کمتر از نرخ بازار به فروش می‌رسد، نرخ ارز مداخله‌یی برای بانک مرکزی حدود 3230تومان بوده است. بنابراین در سال 93 فاصله نرخ ارزی که بانک مرکزی از دولت خریداری کرده و ارزی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ‌ها به بازار تزریق کرده حدود 580 تومان است.

با این ارقام می‌توان به این نتیجه رسید که مجموع ارزی که بانک مرکزی برای مدیریت نرخ‌ها در بازار ارز تزریق کرده است، یک میلیارد و 574 میلیون و 137هزار دلار بوده است. این میزان عرضه ارز سال 93 درحالی انجام شده که سال 93 یکی از سال‌های کم‌نوسان بازار ارز بوده است.


نرخ سود در بازار بین بانکی 18 تا 19 درصد

رییس کانون بانک‌های خصوصی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی محدود شده است، گفت: نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال یکی از علل، اما کمبود نقدینگی بانک‌ها علت اصلی این مشکل است. وی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به توقف یا کاهش شدید پرداخت تسهیلات در بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اظهار کرد: هم‌اکنون وضع بانک‌ها شبیه هم است و تفاوت زیادی با هم ندارند. وی افزود: البته پرداخت تسهیلات متوقف نشده بلکه کاهش یافته است زیرا نقدینگی بانک‌ها به گونه‌یی نیست که بتوانند تسهیلات جدید پرداخت کنند. ممکن است تا پایان سال مصوبات اعطای تسهیلات ماه‌های مهر، آبان و آذر باقی مانده باشد و بانک فقط آن مصوبات را پرداخت کند. رییس کانون بانک‌های خصوصی درباره افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی گفت: نرخ سود در بازار بین بانکی همین عدد 18تا 19درصد است. مدتی فروش اوراق دولتی نرخ سود در بازار بین بانکی را تحت تاثیر قرار داد اما این تاثیر مقطعی بود. وی در پاسخ به این نکته که برخی فعالان بانکی می‌گویند، دریافت اعتبار در بازار بین بانکی برای دوره زمانی بیش از یک شب نرخ سود را افزایش می‌دهد و حتی به 24تا 25درصد هم می‌رسد، گفت: دریافت اعتبار بین بانکی بیش از یک شب دیگر بازار بین بانکی نیست بلکه پرداخت تسهیلات یا سپرده‌گذاری یک بانک در بانک دیگر است. وی افزود: مساله این است که در ماه‌های پایانی سال نقدخواهی به ‌شدت افزایش می‌یابد و همین مساله نیاز بانک‌ها به نقدینگی را افزایش داده است و با سپری شدن این دوره زمانی و اجرایی شدن برنامه دولت برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی، کمبود نقدینگی بانک‌ها کاهش خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر