کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۷۵

تشکر نفتی« نواک» از تعهد بر سر توافق

ایسنا| وزیر انرژی روسیه از پایبندی کشورهای تولید‌کننده نفت به توافق کاهش سطح تولید نفت خام در جهان تشکر کرد. به گزارش ریانووستی، الکساندر نوواک گفت: میانگین سطح تولید نفت روسیه از ابتدای ماه ژانویه روزانه به 11میلیون و 150هزار بشکه رسیده است. وی افزود: نظارتی بر صادرات نفت کشورها نخواهیم داشت اما نحوه پایبندی کشورها در نشست اعضای اوپک و غیراوپک که قرار است امروز در وین برگزار شود، بررسی می‌شود. این مقام روس همچنین گفت: الحاق امریکا به توافق کشورهای تولید‌کننده نفت برای کاهش تولید مورد بحث نیست اما به طور بالقوه این در به روی همه کشورهای علاقه‌مند باز است. به گفته وی این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازارهای جهانی نفت بگذارد.


صدور نخستین محموله از ستاره خلیج فارس

شانا| نخستین محموله نفتای پالایشگاه ستاره

خلیج فارس از سوی مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت به یکی از کشورهای همسایه ایران در خلیج فارس صادر شده است؛ حجم این محموله حدود ٢٨٠هزار بشکه است.

دومین محموله نفتای پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز درحال بارگیری برای صادرات است. پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده براساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس درحال ساخت است. خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تامین خواهد شد.


مشورت شرکت حفاری به پلاسکو

ایلنا| مدیرعامل شرکت ملی حفاری گفت: فعلا نیازی به اعزام نیرو از سوی صنعت نفت برای انجام عملیات در محل ساختمان پلاسکو نیست. فقط نیاز به مشورت بود که انجام شد. حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتشار خبری مبنی بر اعزام نیروهای حفاری شرکت ملی حفاری ایران به محل حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: نیروهای ما فقط برای مشورت به منطقه اعزام شدند. وی افزود: فعلا نیازی به اعزام نیرو از سوی صنعت نفت برای انجام عملیات در محل ساختمان پلاسکو نیست فقط نیاز به مشورت بود که انجام شد. بهمنی تصریح کرد: گروهی از مدیران ما به محل حادثه اعزام شدند تا اگر برای مشورت کاری از دست‌شان بر می‌آید، انجام دهند. وی یادآور شد: ساختمان نیاز به حفاری ندارد ولی با توجه به اینکه حادثه ملی است هر کس باید در حد توان خود کمک کند و درحال حاضر نیز نیروهای شرکت ملی حفاری در محل حضور ندارند.


زاینده‌رود پر آب از سه‌شنبه

پاون| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی اصفهان اعلام کرد: جریان آب زاینده رود اوایل صبح سه‌شنبه به شهر اصفهان می‌رسد. علی بصیرپور با تاکید بر باز شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود، خاطرنشان کرد: ساعت 6 صبح سوم بهمن ماه دریچه‌های سد زاینده رود گشوده شد.

وی افزود: پس از توافق با نظام صنفی کشاورزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته 5 نفره رهاسازی آب به مدت 22روز برای کشت کشاورزی انجام شده است. بصیرپور ادامه داد: هم‌اکنون حجم رهاسازی آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود حدود 60 مترمکعب در ثانیه است و آب رودخانه تا روز سه‌شنبه به کلان‌شهر اصفهان و پس از آن به شرق شهرستان اصفهان می‌رسد. کمیته 5 نفره تصمیم‌گیر برای استفاده بهره‌برداران از آب زاینده‌رود متشکل از مدیرعامل آب منطقه‌یی استان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر