ترامپ علیه رسانه‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۶۶


واشنگتن‌پست:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به سخنرانی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا و انتقادهایی اختصاص داده است که او علیه رسانه‌ها داشته است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری جدید امریکا نخستین روز کاری خود را، در حالی که سراسر امریکا علیه وی دست به راهپیمایی اعتراض‌آمیز زده بودند، به سیا رفت اما به رسانه‌های امریکایی نیز حمله کرد. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد نیمی از صحبت‌های ترامپ در این محل، حمله به رسانه‌های امریکایی بود. بنابر این گزارش، ترامپ خطاب به کارکنان و ماموران سیا گفت: «می‌دانید من جنگی علیه رسانه‌ها به راه انداخته‌ام، آنها در میان بی‌اعتماد‌ترین افراد بشر روی زمین قرار دارند.» ترامپ از این فرصت استفاده و رسانه‌ها را متهم کرد که شمار شرکت‌کنندگان در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری وی را نادرست و کمتر از آنچه وی از آن آگاه است، اعلام کردند. ترامپ در این دیدار 2 بار گفت که رسانه‌های امریکایی در زمره بی‌اعتماد‌ترین افراد جهان قرار دارند و افزود: می‌دانم اکثر جامعه اطلاعاتی و نظامی امریکا به وی رای داده‌اند. سی‌ان‌ان در این رابطه گزارش داد: «این اقدام و سخنان ترامپ باعث خشم جان برنان، رییس سابق ستاد کارکنان سیا شد که تا پیش از سوگند ریاست‌جمهوری وی در این مسند قرار داشت.»


مارکا:

تیتر یک این روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان به شکستن رکورد گلزنی از سوی سرخیو راموس، مدافع و کاپیتان رئال مادرید اشاره دارد. بر این اساس، کاپیتان کهکشانی‌ها که فصل بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد، در بازی مقابل مالاگا موفق به شکستن رکورد گلزنی خود در یک فصل لالیگا شد. رئال مادرید با پیروزی هرچند دشوار مقابل مالاگا، رسما قهرمان نیم فصل لالیگا شد. بردی که مانند بسیاری از بازی‌های این فصل، زیدان را مدیون مدافع و کاپیتان ارزشمند خود کرده است. شماره 4 کهکشانی‌ها 2 بار در دقایق 35 و 43 برای تیمش گلزنی کرد تا علاوه بر کسب 3 امتیاز حساس، رکورد گلزنی خود در پیراهن این تیم در لالیگا را نیز بشکند. حالا راموس که گلزن‌ترین مدافع کنونی دنیاست، می‌تواند در نیم‌فصل باقی مانده از رقابت‌ها رکوردش را بهبود بخشد و شاید برای همیشه در تاریخ کهکشانی‌ها نیز جاودانه شود.


آبزرور:

ویژه‌نامه روزهای یک‌شنبه روزنامه گاردین به نام «آبزرور» به مساله اعتراض زنان امریکایی علیه ترامپ اشاره دارد. بر این اساس، تظاهرات مردمی علیه دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد و زنان امریکایی در تظاهرات گسترده بر مخالفت خود با چهل و پنجمین رییس‌جمهوری امریکا تاکید کردند. کمتر از 24 ساعت پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهوری جدید امریکا، شمار زیادی از زنان، دختران و کودکان امریکایی با شرکت در تظاهرات ضد ترامپ از اظهارات و سیاست‌های تبعیض‌آمیز وی انتقاد کردند. بر این اساس، صدها هزار نفر در پی مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری جدید امریکا در پایتخت این کشور تجمع کردند تا مخالفت خود را با چهل و پنجمین رییس‌جمهوری امریکا ابراز کنند. آمار مختلفی درباره شمار شرکت‌کنندگان از سوی رسانه‌های امریکایی اعلام شده و برخی آن را تا بیش از 200 هزار نفر در واشنگتن، 750 هزار نفر در لس‌آنجلس و 400 هزار نفر در نیویورک برآورد کردند. برخی معتقدند، شمار شرکت‌کنندگان آنقدر زیاده بوده است که اداره برنامه از دست برگزارکنندگان خارج شده بود. شرکت‌کنندگان، پلاکارد ، دست‌نوشته و عکس‌هایی در مخالفت با ترامپ در دست داشتند، دیگر ایالت‌های امریکا هم شاهد تظاهرات ضد ترامپ بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر