هنرمندان برای «جان زمین» چه کرده‌اند؟

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۶۵

هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی آثار خود را برای ارائه در سومین نمایشگاه پروژه هنری و زیست‌محیطی «جان زمین» آماده می‌کنند. به گزارش ایسنا، سومین پروژه زیست‌محیطی و نخستین پروژه مستقل گروه هنری «جان زمین» با موضوع حیات وحش، امسال در منطقه حفاظت ‌شده خارتوران استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مینا محیطیان، مدیر این گروه زیست‌محیطی اظهار کرد: در این پروژه که «جان کویر» نام دارد، هدف از دعوت از هنرمندان شاخص کشور در رشته‌های مختلف هنری، تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر از نگاهی نو و پیوند هنرمند و طبیعت است. امید است، هنرمندان بتوانند آسیب‌های زیست‌محیطی را با خلق آثارشان به مخاطب خاص و عام ارائه دهند.

او ادامه داد: زیستگاه حیوانات، عوامل از بین برنده محیط زیست و تخریب آن ازجمله مواردی بودند که هنرمندان با آن مواجه شدند تا بتوانند آثار خود را خلق کنند. ‌محیطیان همچنین بیان کرد: نمایشگاه سومین دوره این پروژه خرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد. همچنین آثار هنرمندان در این دوره به ‌صورت یک کتاب توسط موزه هنرهای معاصر منتشر می‌شود. مستندی نیز از این پروژه به کارگردانی محمد حمزه‌یی ساخته خواهد شد. او گفت: سفر این پروژه شهریور ماه امسال با همراهی ٣۵هنرمند به منطقه توران شاهرود انجام شد. در این سفر، سازمان محیط زیست سمنان و محیط‌‌بانان توران با پروژه همکاری خوبی داشتند و هنرمندان توانستند بسیاری از حیوانات بومی منطقه را ببینند و با فضا و حیات وحش آنجا آشنا شوند. همچنین فیلم و عکس‌هایی توسط کارشناسان حیات‌وحش این منطقه در اختیار آنها قرار گرفت. بار مثبت این اتفاق ارتباط مستقیم هنرمندان با طبیعت و آشنایی آنها با عواملی بود که محیط زیست را دچار آسیب و تخریب کرده بودند که ازجمله آنها می‌توان به شکار غیرقانونی که محیط‌‌بانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرد.

مدیر گروه«جان زمین» افزود: هنر می‌تواند بسیار گویاتر و محکم‌تر روی مردم و مسوولان اثر داشته باشد. هنرمندان خیلی خوبی در گروه هستند که دغدغه‌شان محیط زیست است. در این پروژه آثاری در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی، پرفورمنس، ویدئوآرت و... به ‌نمایش گذاشته می‌شود. او با بیان اینکه این پروژه در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت، گفت: هر سال یک موضوع زیست‌محیطی انتخاب می‌شود تا به ‌صورت کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. ‌جمشید مرادیان، بهزاد شیشه‌گران، علی ندایی، گیزلا سینایی، بهنام کامرانی، جمشید حقیقت‌شناس و... ازجمله هنرمندانی هستند که در این پروژه با گروه زیست‌محیطی «جان زمین» همکاری کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر