مهمانی IPC برای شرق آسیا

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۵۷


تعادل| طبق خبری که شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی آن را منتشر کرده است، 28 دی‌ماه امسال دومین کارگاه معرفی IPC شرکت‌های آسیای شرقی برگزار شده است. خبری که با چند روز تاخیر دیروز اعلام شد. در متن این خبر آمده است که کارگاه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی و ابعاد مالی و حقوقی این مدل قراردادی با حضور نمایندگان شرکت‎های اکتشاف و تولید منطقه آسیای شرقی برگزار شد.

پس از برگزاری کارگاه تشریح مدل جدید قراردادهای نفتی برای شرکت‌های روسی در آبان ماه امسال، این کارگاه هفته گذشته با حضور نمایندگان شرکت‌هایی از کشورهای چین، اندونزی، مالزی، ژاپن و تایلند در باشگاه کوشک برگزار شد.

غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: شرکت‌های فعال در زمینه اکتشاف و تولید در کشورهای آسیای شرقی علاقه‌مند بودند با برگزاری کارگاهی در جریان چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان قرار گیرند.

وی افزود: در این کارگاه، مدل جدید قراردادی تشریح و به سوالات و ابهامات حاضران پاسخ گفته شد.

بر اساس این گزارش، در آغاز به کار کارگاه «قراردادهای جدید نفتی در حوزه بالادستی» که ٢٨ دی ماه امسال برگزار شد، منوچهری به توضیحاتی در مورد شرایط ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها پرداخته و ضمن برشمردن مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کشور، مدل جدید قراردادهای نفتی را معرفی کرده است.

در ادامه این نشست، محمد مصطفوی، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب وکار شرکت ملی نفت ایران درباره ابعاد مالی و اقتصادی این مدل قراردادی توضیح داده و سپس سیدحسن موسوی، ابعاد حقوقی قراردادهای جدید نفتی شامل ساختار، نقش IOC‌ها در امضا و اجرای قرارداد و مسوولیت‌های هر یک از طرفین قرارداد را تشریح کرده است. پیش از این کارگاه معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی برای نمایندگان شرکت‌های روسی، ٢٧ آبان ماه امسال برگزار شده بود. در آن کارگاه، هیاتی شامل معاونان و کارشناسانی از اتاق بازرگانی روسیه و شرکت‌هایی چون گازپروم، گازپروم نفت، لوک اویل، تات نفت، زاروبژنفت، روسنفت و... حضور داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر