تشکیل کلینیک‌های عارضه‌یابی صنعت و معدن

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۵۳


گروه صنعت| روسا و اعضای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست مشترک، دغدغه‌های همیشگی بخش صنعت همچون عمیق‌تر شدن رکود، عدم افزایش سرمایه در گردش صنعتگران، اخذ حقوق مالکانه دولت از بخش معدن ‌و... مطرح شد. به گزارش «تعادل»، در این جلسه درباره تامین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای راکد در استان‌ها بحث‌هایی ارائه شد. همچنین درباره بروکراسی اداری که بانک‌ها پیش‌روی حوزه تولید وضع کرده‌اند، نقدهایی ازسوی نمایندگان استانی خانه صنعت مطرح شد که در این راستا، وزیر صنعت تشکل‌ها را به ارائه گزارش عملکردی دقیقی درباره عملکرد بانک‌ها و نحوه اعطای تسهیلات آنها مامور کرد تا برای رفع مشکلات حوزه بانکی، گزارش جامعی انجام شود.

ازسوی دیگر، فعالان اقتصادی درباره ماده20 رفع موانع تولید در ارتباط با تسویه‌حساب ارزی و نحوه مصوبه وزیر صنعت نیز نظرات خود را ارائه کردند. گلایه بخش تولید این بود که واحدهای تولیدی بدهی‌های‌شان را درراستای این ماده پرداخت کرده‌اند اما آنچه صراحت قانونی دارد، این است که بانک‌ها با آنها همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند. درواقع نهادهای پولی-بانکی در سطح استان‌ها با واحدهای صنعتی همکاری نمی‌کنند و به صنعتگران تسویه‌حساب نمی‌دهند. حال قرار شده درباره عدم همکاری بانک‌ها اسم و مشخصات شعبه‌های آنها توسط تشکل‌ها، فهرست و به وزارت صنعت برای پیگیری امور ابلاغ شود.

درباره راهکارهای خروج از رکود هم بحث‌های زیادی مطرح شد. به عنوان مثال چگونگی سوق دادن منابع به واحدهای تولیدی ازجمله مسائلی بود که در این نشست عنوان شد. درواقع چگونگی سوق دادن منابع به واحدهای صنعتی و بانک‌ها ازجمله موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت؛ چراکه با افزایش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، صنعتگران می‌توانند برای ایجاد رقابت و افزایش کیفیت راه‌حل‌هایی را ارائه دهند و همچنین با افزایش توان مالی بنگاه‌ها به قدرت واحدهای صنعتی کمک می‌شود تا بهتر در سطح بازار داخلی به موضوع کسب و کار بپردازند.

براساس این گزارش، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با تاکید بر ایجاد کلینیک‌های عارضه‌یابی صنعت و معدن با محوریت تشکل‌های اقتصادی، گفت: مشارکت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و دیگر تشکل‌ها در بررسی مستمر وضعیت تولید و صنعت و تدوین راهکارهای مناسب ضروری به نظر می‌رسد و باید توسط نهادهای اجرایی و قانون‌گذاری مدنظر قرار گیرد. وی افزود: خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در تمام کمیسیون‌های اقتصادی استانی حضور مستمر و پررنگی دارند ولی هنوز کسب جایگاه دایمی در مراجع قانونی توسط این تشکل با مشکل روبه‌رو است و امیدواریم این مساله با تدبیر وزیر برطرف شود. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به کمپین بانوی ایرانی حمایت از کالای ایرانی که توسط کمیسیون زنان خانه صمت ایران اجرا شده است، گفت: امیدواریم این کمپین با حمایت و پشتیبانی وزارتخانه و صدا و سیما بتواند در سطح ملی فراگیر شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر