رفاه

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۴۵

پیروزی تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه

تعادل| معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: حفظ انسجام سازمانی و دریافت مطالبات از دولت و همچنین عدم الحاق صندوق فولاد، مهم‌ترین دستاورد سازمان تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه است. به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبدالرحمن تاج‌الدین با اشاره به روند بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مجالس نهم و دهم، گفت: برنامه ششم توسعه فراز و نشیب‌های مفصلی را طی کرد، در ابتدا این برنامه به مجلس نهم تقدیم شد و با وجود تلاش فراوان و جلسات متعددی که برگزار شد، در نهایت مجلس نهم به این نتیجه رسید که تصویب برنامه ششم توسعه را به مجلس دهم محول کند. وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در مراحل مختلف بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی پرداخت و ادامه داد: در مجلس دهم نیز دولت بار دیگر لایحه برنامه را با اصلاحاتی جزئی و اندک به مجلس تقدیم کرد. مجلس دهم نیز بررسی برنامه را آغاز کرد و لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بررسی شد و درنهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گرفت.

تاج الدین تعیین تکلیف بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را از دیگر بخش‌های دارای اهمیت برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: دریافت مطالبات از دولت، مطالبه به جا مانده سازمان تامین اجتماعی است که از دهه‌های گذشته مغفول مانده بود، این موضوع در قالب ماده ١٣ برنامه ششم توسعه مطرح و دولت مکلف به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی حداقل به میزان ١٠ درصد در سال شد.


مراجعه کارگران پلاسکو

به اداره کار

ایلنا| تعداد کارگرانی که بعد از آتش‌سوزی پلاسکو، متقاضی مقرری بیمه بیکاری هستند تا 4 هزار نفر برآورد می‌شود. قرار است مقرری متقاضیان واجد شرایط ظرف یک هفته برقرار شود. برخی کارگران که دارای بیمه اختیاری هستند نگران دریافت نکردن مقرری بیمه بیکاری هستند. به دنبال اعلام وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مبنی بر نام‌نویسی از کارگران زیان دیده ساختمان پلاسکو، صبح دیروز شماری از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو که اموال خود را در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو از دست داده بودند به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کردند. ظاهرا از سوی مسوولان مربوطه به این مراجعه‌کنندگان گفته شده است که در صورت داشتن شرایط دریافت استفاده از خدمات صندوق بیمه بیکاری، مقرری آنها برخلاف رویه معمول ظرف مدت یک هفته برقرار خواهد شد. برآورد می‌شود که حدود 4 هزار نفر از زیان‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود، اما در این میان تعدادی از کارگران که بیمه تامین اجتماعی آنها از نوع اختیاری بوده است نگرانند که مبادا به دلیل شرایط بیمه‌یی به آنها مقرری تعلق نگیرد. در عین حال شمار دیگری از این افراد که سال‌هاست در تولیدی‌های ساختمان پلاسکو مشغول فعالیت بوده‌اند، نگران هستند که به دلیل شرایط سنی و جسمی دیگر فرصت اشتغال مجدد را نداشته باشند و در نتیجه امکان برخورداری از فرصت بازنشستگی از آنها سلب شود.


زنان تحصیل‌کرده از جایگاه شغلی محرومند

مهر| معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با وجود ارتقای سهم زنان از آموزش عالی، همچنان فاصله معناداری در سهم آنان از مدیریت آموزش عالی و موقعیت‌های ارشد در مراتب علمی با مردان وجود دارد.

شهیندخت مولاوردی در همایش بین‌المللی جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب افزود: زنان اندیشمند و صاحب‌نظر ایران با پیشینه کهن فرهنگی که دارای ظرفیت‌های تاریخی فرهنگ ایرانی-اسلامی است بیش از پیش آمده‌اند تا با بهره‌مندی از آموزه‌های نظری دین اسلام در نظریه‌پردازی‌های جدید مربوط به توسعه با محوریت فرهنگ، توسعه و توسعه فرهنگی، در کنار سایر اندیشمندان جهان اسلام و جهان عرب قرار گیرند تا بتوان با تشکیل شبکه همکاری‌های تخصصی، آسیب‌پذیری‌های فرهنگی این جوامع را به حداقل رساند.

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، توسعه را فرآیند پیچیده توصیف کرد و گفت: لازمه دستیابی به زندگی بهتر و توسعه، علاوه بر رشد اقتصادی، توسعه نهادهای اجتماعی یا توسعه سیاسی، پرورش استعدادها و ظرفیت‌های انسانی است؛ این انسان‌ها هستند که جهت، سرعت و آهنگ توسعه در یک جامعه را تعیین می‌کنند.


لغو تجمع پرستاران به حرمت شهدای آتش‌نشان

ایلنا| دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه تجمع روز گذشته پرستاران به صورت خودجوش، سازماندهی شده بود، گفت: به حرمت شهادت قهرمانان امداد و نجات، تجمع کنسل شد. محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با اشاره به ساماندهی پرستاران برای برگزاری تجمع اعتراضی در دوم دی ماه مقابل وزارت بهداشت گفت: این تجمع، به علت حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان جان برکف، کنسل شد و سازمان نظام پرستاری از پرستاران خواست که فعلا تجمع برگزار نشود.

وی ادامه داد: در عوض در سالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری یک مراسم سوگواری برای آتش‌نشانان برگزار کردیم و پس از آن پرستاران در نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی، با تقدیم گل به همکاران شهدای آتش نشانی، علاوه بر عرض تسلیت، به روح این فداکاران ادای احترام کردند. قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه این تجمع به ضورت خودجوش توسط پرستاران در فضای مجازی سازماندهی شده بود؛ گفت: پرستاران در ماه‌های گذشته امیدوار بودند که از طریق چانه‌زنی و مذاکره بتوانند وزارت بهداشت را به تحقق مطالبات قانونی خود مجاب کنند، که وقتی همه تلاش‌ها برای مذاکره و چانه‌زنی به نتیجه نرسید، تصمیم گرفتند مقابل وزارت بهداشت جمع شوند و صدای خود را به گوش مسوولان این سازمان برسانند؛ که متاسفانه نه تنها به درخواست مجوز برای برگزاری تجمع که توسط خانه پرستار ارسال شد، رسیدگی نشد، بلکه قبل برگزاری تجمع به اشکال مختلف سعی کردند که جلوی برگزاری آن را بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر