اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۴۱

اجرای 4 هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز

بیرجند| مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی از اجرای 4هزار و 97 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در این استان خبر داد. فرشید دشتی در گفت‌وگو با «تعادل» در بیرجند با اعلام این خبر افزود: 636 کیلومتر از شبکه مزبور در 9ماهه نخست امسال در استان اجرا شده است. وی اظهار داشت: برای توسعه شبکه گازرسانی و پوشش مناطق مختلف شهری و روستایی استان، تاکنون 4 هزار و 97 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز و 811 کیلومتر خطوط انتقال گاز در سطح استان اجرا شده است. این مقام مسوول بیان کرد: از این میزان شبکه اجرا شده 2 هزار و 280 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع شهری و یک‌هزار و 817 کیلومتر شبکه روستایی است. دشتی تصریح کرد: اجرای خطوط انتقال گاز با هدف ایجاد زیرساخت گازرسانی در استان صورت پذیرفته که از نتایج آن در سال جاری بهره‌برداری 4شهر و 38روستای استان از نعمت گاز طبیعی است. شایان ذکر است تاکنون 21 شهر و 170روستا مشتمل بر 92درصد خانوار شهری و 31درصد خانوار روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.


برگزاری کارگاه پیشرفته علم‌سنجی

منطقه یک

ساری| کبیری رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم افتتاح کارگاه پیشرفته علم‌سنجی منطقه یک آمایش کشور که در ساری برگزار شد، طی سخنانی به ضرورت استخراج و بررسی تولیدات علمی و شاخص‌های علم‌سنجی مطالبی تاکید کرد. در ادامه دکتر امین‌پور رییس گروه علم‌سنجی و انتشارات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر احمدعلی عنایتی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران سخنانی را ایراد کردند. گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور مسوولان و کارشناسان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۳۶ نفر از مدیران پژوهشی و کارشناسان علم‌سنجی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، گیلان، گلستان، سمنان و شاهرود در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به مدت ۲روز برگزار شد که شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با روند تولیدات علمی و مقایسه شاخص‌های علم‌سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه آمایشی یک کشور با موضوعات متنوعی شامل مفاهیم و کاربردهای علم‌سنجی، شاخص‌ها و ابزارهای نوین علم‌سنجی، شیوه‌های استخراج گزارش‌های استنادی از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر، اخلاق نشر و انواع سوءرفتارهای پژوهشی و همچنین شیوه‌های شناسایی مجلات معتبر، نامعتبر و جعلی به‌صورت تعاملی آشنا می‌شوند.


برگزاری همایش تاثیر امواج موبایل

بر سلامتی

اردبیل| همایش تاثیر امواج موبایل بر سلامتی انسان با تدریس یزدانی و با حضور همکاران شهرستان اردبیل روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در محل سالن جلسات ستاد برگزار شد. در این همایش یزدانی به تعریف امواج موبایل و تاثیر آن بر سلامتی انسان و نحوه استفاده از موبایل جهت کاهش عوارض آن پرداخت. وی گفت: امواج تلفن همراه از نوع امواج الکترومغناطیسی است و مانند امواج مایکروویو سریع جذب آب می‌شوند. به این علت است که در مایکروویو موادی که دارای آب هستند سریع‌تر پخته می‌شوند. مغز انسان از ۷۰درصد آب تشکیل شده است، این امواج جذب مغز شده و در امواج بیوالکتریکی آن اختلال ایجاد می‌کنند و در درازمدت منجر به تومور مغزی و کاهش شنوایی می‌شوند. یزدانی به همکاران توصیه کرد کودکان و نوجوانان زیر ۱۶سال را در صورت امکان از این امواج دور نگه دارند زیرا باعث گوشه‌گیری، بی‌اشتهایی، بی‌میلی به حضور در جمع، مشکلات قلبی و بی‌تحرکی، بلوغ زودرس و کاهش رشد کودکان می‌شود. در پایان مراسم یزدانی از حضار خواست برای کاهش تاثیر امواج تلفن همراه بر بدن تا حدامکان از گوشی‌های استاندارد استفاده کنند، هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنند و سعی کنند در مکان‌هایی که آنتن کامل است و همچنین در موارد ضروری و مواقعی که تلفن ثابت در دسترس نیست از تلفن همراه استفاده کنند.


رشد ارائه خدمات در صنعت آب و فاضلاب

اراک| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی گفت: رشد ارائه خدمات‎رسانی در شرکت‎های آب و فاضلاب با GIS امکان‌پذیر است. خلیلی تصریح کرد: جی‌آی‌اس (GIS) ابزاری مهم و بسیار کاربردی است که در عرصه‎های مختلف برنامه‎ریزی توسعه، مدیریت منابع و مطالعات علمی و پژوهشی جهان راه یافته و کاربردهای وسیعی را به جوامع علمی معرفی کرده است. وی ادامه داد: افزایش جمعیت در کشور و تامین نیازهای مردم علاوه بر امکانات، نیاز به یک تفکر سیستمی، جامع و بهینه در مدیریت را ایجاب می‌کند و هر ارگانی برحسب وظیفه خود باید از آن بهره بگیرد، جهت دستیابی به این منظور، مجبور به استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های نوین علمی و فنی در مدیریت هستیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی بااشاره به اینکه از سیستم GIS می‎توان در صنایع مختلف بهره برد، افزود: پیشرفت GIS در صنعت آب و فاضلاب نقش بسزایی در ارائه خدمات به‌دنبال دارد. خلیلی بیان کرد: استفاده از اطلاعات و آمار فنی جهت طراحی اجزای مختلف طرح‌های آبرسانی و فاضلاب، استفاده از وضعیت موجود شبکه جهت طرح‌های اصلاح و بازسازی شبکه، تهیه نقشه به‌صورت مکانیزه از تاسیسات به‌عنوان قسمتی از سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری و به‌روز کردن اطلاعات و آمادگی در برابر حوادث و برنامه‎ریزی جهت انجام عکس‎العمل سریع در شرایط فوق‎العاده ازجمله کاربردهای GISدر صنعت آب و فاضلاب است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر