روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۱۸

تشکیل دومین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت؛ روابط عمومی مجمع در دومین جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که صبح دیروز به ریاست محسن رضایی انجام شد، ادامه بررسی مغایرت‌های مصوبات مجلس در مورد برنامه ششم توسعه کشور با سیاست‌های کلی نظام پیگیری شد. در این جلسه که اکثریت اعضا حضور داشتند ماده 54 تا 84 این قانون مورد بررسی قرار گرفت که دو مورد مغایرت تشخیص داده شد.

پاسخ مشاور امنیت ملی دولت عراق به عربستان؛ ایسنا فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی دولت عراق و رییس حشد الشعبی به ادعاها و مواضع خصمانه عربستان سعودی درخصوص ایرج مسجدی، سفیر جدید ایران در بغداد پاسخ داد. وی گفت: این موضوع به ایران و عراق مربوط است. این موضوع که چه کسی نماینده ایران در عراق باشد مربوط به ایران است. الفیاض همچنین گفت: ما از هر کسی که ایران به عنوان سفیر معرفی کند، استقبال می‌کنیم.

صدور روادید گروهی برای گردشگران و بازرگانان ایران و قزاقستان؛ ایلنا علی چگنی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به قزاقستان سفر کرده است، گفت: براساس مذاکرات انجام شده بین مقامات کنسولی ایران و قزاقستان که در آستانه برگزار شد و طی عقد قرارداد جدید برای گسترش روابط بازرگانی و تردد گردشگران دو کشور، تصمیماتی در جهت تسهیلات روادید انجام شد. وی افزود: از این پس اتباع دو کشور برای سفر به کشور مقابل در گروه‌های پنج تا ۵۰ نفری، احتیاج به روادید فردی ندارند و روادید گروهی برای آنها صادر می‌شود.

بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در کمیسیون اصل 90؛ ایسنا بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از احتمال بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در این کمیسیون خبر داد و گفت: بدون شک کمیسیون اصل 90 مجلس در صورت دریافت شکایت از سوی شهروندان یا نمایندگان مجلس به پرونده حادثه ساختمان پلاسکو ورود خواهد کرد. ما همچنین پس از تعطیلات هفته جاری مجلس موضوع را در کمیسیون اصل 90 مطرح خواهیم کرد تا ضمن بررسی ابعاد این حادثه، علل و عوامل وقوع آن و ضعف عملکرد دستگاه‌ها، سازمان و نهادهای مربوطه روشن شود. وی یادآور شد: به اذعان شهرداری و شورای شهر این خطر از قبل تشخیص و تذکراتی داده شده بود. اما همین که تنها به اخطار اکتفا شده، توجیهی ندارد و قاعدتا باید اقدام عملی در این زمینه انجام می‌شد.

تشکیل کمیته پیگیری حادثه پلاسکو از سوی مجمع نمایندگان تهران؛ ایلنا نشست مجمع نمایندگان استان تهران دیروز و با محوریت بررسی ابعاد حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو با حضور اکثر اعضای این مجمع برگزار شد. در این نشست که به ریاست محمدرضا عارف، رییس مجمع نمایندگان استان تهران برگزار شد، کمیته‌یی به‌ منظور پیگیری دقیق ابعاد حادثه ساختمان پلاسکو به ریاست محمدرضا نجفی تشکیل شد و این کمیته نخستین جلسه خود را بلافاصله پس از اتمام جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان برگزار کرد.

بررسی طرح تغییر زمان نام‌نویسی انتخابات شوراها در نخستین جلسه مجلس؛ ایلنا محمد محمودی‌شاه‌نشین، رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس از برگزاری نشست مشترک شورای نگهبان و رییس ستاد انتخابات خبر داد و گفت: در صورت تصویب طرح تغییر زمان نام‌نویسی انتخابات شوراها، زمان ثبت‌نام ۷روز عقب خواهد افتاد. وی با اشاره به آخرین اقدامات هیات نظارت مرکزی بر امر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: قرار است نشست مشترکی با شورای نگهبان و رییس ستاد انتخابات برگزار شود که آخرین هماهنگی‌ها درخصوص برگزاری انتخابات به ‌صورت الکترونیک همچنین موضوع تشکیل هیات‌های اجرایی مشترک بحث و تبادل‌ نظر کنیم.

مراسم ختم والده الیاس حضرتی برگزار شد؛ فارس مراسم ختم والده الیاس حضرتی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دیروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد. در این مراسم محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، علی مطهری نایب‌رییس دوم مجلس، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، فخرالدین‌ احمدی‌دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش همچنین جمعی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب و تعدادی از ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند.

تجمع بازنشستگان پیش از موعد مقابل مجلس در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها؛ مهر جمعی از بازنشستگان پیش از موعد تامین اجتماعی در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت مستمری خود روز گذشته در مقابل مجلس تجمع کردند. این بازنشستگان با اشاره به پرداخت ۳۰سال حق بیمه از سوی خود خواستار محاسبه سال‌های بیست و نهم و سی‌ام حق بیمه به عنوان مبنای پرداخت مستمری بازنشستگی خود هستند اما سازمان تامین اجتماعی به بهانه بازنشستگی پیش از موعد آنها (با ۲۵سال کار) میانگین سال‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم خدمت کاری را مبنای مستمری قرار داده است. تجمع‌کنندگان با اشاره به تبعیض آشکار در این زمینه و تضییع حقوق خود خواستار اقدام مجلس برای حل این معضل شده‌اند.

وزیر اطلاعات از آتش‌نشانان مصدوم حادثه پلاسکو عیادت کرد؛ ایرنا سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات از آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو عیادت کرد و از وضعیت عمومی و درمانی آنان آگاه شد. ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود و قدمتی ۵۳ ساله داشت که صبح روز پنج‌شنبه دچار آتش‌سوزی گسترده شد و با فروریختن ساختمان تعدای از آتش‌نشانان مصدوم و تعداد دیگری از آنان شهید شدند.

عوض شدن رییس‌جمهور امریکا تغییری در ایران ایجاد نمی‌کند؛ مهر جانشین فرمانده کل ارتش گفت: باید بدانیم دشمنی امریکا با ما یک دشمنی ماهوی و ریشه‌دار است که با عوض شدن رییس‌جمهور، تغییری در این دشمنی ایجاد نخواهد شد. امیر احمدرضا پوردستان در همایش بررسی تحولات سیاسی منطقه غرب آسیا گفت: باید نسبت به دشمنان خوش‌گمانی نداشت و با هوشیاری کامل مراقب اعمال او بود.

ایجاد ۷۰۰ هزار شغل یک رکورد جهانی است؛ برنا وزیر دادگستری درخصوص برخی آمارها ازجمله ایجاد اشتغال نیز گفت: طبق مستندات موجود حدود ۷۰۰هزار شغل طی سال گذشته در کشور ایجاد شده که همگی شاغلان دارای بیمه هستند و امکان انتشار اسامی ایشان نیز فراهم است؛ این یک رکورد جهانی محسوب می‌شود چراکه ما در رتبه پنجمین کشور دنیا در ایجاد اشتغال قرار گرفته‌ایم. مصطفی پورمحمدی در پانزدهمین جلسه شورای مدیران کل حوزه‌های وزارتی که در وزارت دادگستری برگزار شد ضمن بیان این مطلب که برجام دستاورد بزرگی برای کشور است، اظهار کرد: بدون شک برجام بهترین دستاوردی بود که می‌شد به دست آورد؛ نمی‌گوییم که حقمان را به طور کامل گرفته‌ایم یا اینکه مسیری است که بدون دغدغه می‌توان آن را پیمود و کسی سنگ‌اندازی نخواهد کرد اما در این موقعیت بهترین کاری بود که می‌توانست انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر