حال وال‌استریت خراب است

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۴۴

جهان بازار سهام امریکا هر چند جریان محدود سودآوری را آغاز کرده است اما نگرانی‌های شاخص داوجونز که نماینده شرکت‌های صنعتی است از ضعف اقتصاد جهان روی ایالات متحده سر جای خود باقی است و این شاخص هنوز در حال ضرر است.

به گزارش رویترز، وال‌استریت در روز پنج‌شنبه اخبار خوبی از اقتصاد امریکا دریافت کرد.

گزارش اول از اداره کار امریکا بود که نشان می‌داد درخواست‌ها برای دریافت بیمه بیکاری به پایین‌ترین حد در 14سال اخیر رسیده است و همچنین میزان تولیدات صنعتی هم در این ماه افزایش خوبی را تجربه کرده است.

با این‌همه وال‌استریت برای فعالیت بیشتر و کسب سود بیشتر متقاعد نشد و سرمایه‌گذاران محتاط باقی ماندند و اگر گزارش درآمد شرکت‌ها نتواند نگرانی درباره اقتصاد ضعیف جهان را برطرف کند، تمایل بازار همچنان به فروش، بیش از خرید خواهد بود. علاوه براین شیوع ابولا در امریکا یکی دیگر از نگرانی‌های بازار بود. به این ترتیب، شاخص داوجونز، 24.5واحد از دست داد و 15صدم‌درصد در جدل تنزل کرد و به واحد 16117.24 رسید. این ششمین روز متوالی ضرر داوجونز بود. شاخص سهام استاندارد‌اند‌پورز، 27صدم‌درصد به‌دست آورد و یک‌صدم‌درصد در جدول ترقی کرد. شاخص سهام تکنولوژی نزدک هم با به‌دست آوردن 2واحد، پنج‌صدم‌درصد به‌دست آورد.

در ژاپن سرمایه‌گذاران خارجی همچنان در حال فروش سهام خود در طول هفته بودند. به این ترتیب این سرمایه‌گذاران حدود 337.1میلیارد ین معادل 3.2میلیارد دلار از سهام پرخطر خود را فروختند. به‌دنبال این اتقاق شاخص سهام نیکی که در هفته گذشته بیش از 2.6درصد از دست داده بود، در این هفته نیز پنج‌درصد از دست داد.

افزایش غافلگیرکننده نرخ بهره استقراض دولتی یونان موجی از نگرانی را در حوزه پولی یورو و بازارهای مالی ایجاد کرده است.

تصمیم دولت یونان برای خروج از برنامه نجات مالی تا آخر سال جاری میلادی به شک و تردید در بین سرمایه‌گذاران نسبت به ظرفیت این کشور برای به‌حرکت‌درآوردن چرخه اقتصادش دامن زده است و موجب شده نرخ بهره استقراض این کشور در عرض کمتر از یک‌ماه دوبرابر شود. این موضوع روی بازارهای اروپا تاثیر گذاشت. شاخص سهام در بازار بورس لندن در پایان پنج‌شنبه کاهش 0.25درصدی به خود دید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر