راه‌اندازی آزمون جاده‌ای برای خودروهای تولید داخل

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۴


رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: راه‌اندازی آزمون جاده‌یی برای خودروهای تولید داخل کشور از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان در سال جاری است. نیره پیروز‌بخت در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در بندرعباس اظهار کرد: در آزمون جاده‌یی، خودروها در شرایط مختلف آب و هوایی از جمله رطوبت، باران، گل و لای و شرایط جاده‌یی سنگی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آزمون جاده‌یی در ایران اجرا نمی‌شود و فقط خودروهای تولید داخل پس از قبولی در شاخص‌های 52 گانه استاندارد، تایید می‌شوند ادامه داد: در این طرح خودروها پس از قبولی در آزمون جاده‌یی تایید می‌شوند و به‌دست مصرف‌کننده می‌رسند. وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای دنیا آزمون جاده‌یی اجرا می‌شود، اما در ایران که تولید‌کننده خودرو است طرح هنوز اجرایی نشده است، افزود: هم‌اکنون اجزای خودرو به صورت جداگانه از جمله لنت، برف پاکن، موتور و شیشه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: اکنون همه خودروهایی که دارای پلاک هستند از نظر این سازمان دارای استانداردهای لازم هستند.

به نقل از ایسنا، پیروزبخت تصریح کرد: تحول در نظام استانداردسازی و پیاده کردن نظام استاندارد یکپارچه در کشور و از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 1393 است و یکپارچه‌سازی نظام استاندارد و از بین بردن موازی‌کاری تاثیر بسیار مهمی در توسعه تجارت و درآمد کشور دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر