واگذاری پروژه انتقال آب از خزر به ارومیه به آب‌ و نیرو

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۱


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تشریح برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب، اظهار کرد: با توجه به مشکل کاهش منابع آبی، صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش میزان تلفات در شبکه‌های تهران، اعمال جریمه و تذکر به مشترکینی که مصرفشان بسیار بیش از اندازه و کاهش هدررفت آب با استفاده از فناوری‌های مختلف در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

علیرضا دایمی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: برای تعادل شرق و غرب پایتخت از لحاظ آبرسانی طرح‌های ضربتی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که باتوجه به مصرف روزافزون آب در تهران و شرایط تغییر اقلیم، درصورتی که مردم ورود پیدا نکنند و واقعا کمک نکنند، دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه، زاینده رود و هامون، گفت: در هشت جلسه‌یی که شورای عالی آب برگزارکرد، بحث دریاچه ارومیه، زاینده رود و هامون مطرح شده و برای هریک راه‌حل‌هایی درنظر گرفته شده است. دایمی با تاکید بر اینکه شورای عالی آب وظیفه هماهنگی سیاست‌ها را برعهده دارد، گفت: امیدواریم باتوجه به مصرف بالای آب، خشکسالی و تغییر اقلیم بتوانیم منابع آب را مدیریت کنیم.

وی در پایان با اشاره به مطالعه اقتصادی و زیست‌محیطی طرح انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه، گفت: این پروژه به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران سپرده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر