رشد ارزش افزوده محصولات پتروشیمی

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۰


مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در نیمه نخست امسال صادرات محصولات پتروشیمی کشور به لحاظ وزنی ١٤درصد و به لحاظ ارزشی ٧درصد نسبت به پارسال بالاتر بوده است.

علی محمد بساق‌زاده در گفت‌وگو با شانا، افزود: تولید محصولات پتروشیمی ایران در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال چهاردرصد افزایش داشته است.

وی افزایش میزان خوراک، برداشته شدن محدودیت‌های صادراتی از روی بعضی محصولات مانند ال پی جی، متانول، ام‌ای جی و اقدام‌های تعمیراتی در مجتمع‌های پتروشیمی را از عمده دلایل افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی کشور عنوان کرد.

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید محصولات کشور از مرز ٦٠ میلیون تن در سال گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ١٤٠٤ این میزان دوبرابر می‌شود.

بساق‌زاده با اشاره به مزیت تامین خوراک ارزان و زیاد در ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاران، گفت: از سال ١٣٨٩ تا امسال به‌تدریج افت تولید محصولات پتروشیمی در ایران روند کاهشی داشته است، اما امسال با توجه به ورود فازهای گازی پارس جنوبی وضع کاهش تولید بهتر می‌شود؛ از طرفی با توجه به گشایش‌های سیاسی و افزایش محسوس صادرات محصولات پتروشیمی خوشبختانه بالا بودن موجودی انبارها رو به پایین است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر