مرکز ثقل تفکرات آیت‌الله اعتدال بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۸۱


هفت روز از فقدان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به سرعت برق و باد گذشت تا دوستدارانش «نبودنش» را بیشتر باور کنند؛ هفت روزی که در آن دامنه وسیعی از ارزیابی‌های مختلف درباره ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله مطرح شدند و ایرانیان با یکی از چهره‌های شاخص تاریخ معاصر کشورشان وداع کردند.

هفتمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر دیروز در شرایطی با حضور گسترده مردم، مسوولان و علاقه‌مندان «آیت‌الله» در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد که علاوه بر خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی، جمع کثیری از شخصیت‌های سیاسی، کشوری و لشکری از جمله دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری، آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و دولتمردان و نیز چهره‌های سیاسی با رساندن خود به حرم امام (ره) در این مراسم شرکت کردند.

علی‌اکبر ناطق‌نوری به عنوان سخنران با بازخوانی مراحل مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی آیت‌الله، رویکرد اعتدالی وی را به عنوان نقطه ثقل تفکرات آیت‌الله برشمرد که باید مورد توجه تمام مسوولان و جریانات سیاسی قرار بگیرد.

حضور چهره‌هایی چون اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی رییس‌جمهوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ارتباطات، کشور و امور خارجه، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، سیدحسن و سید علی خمینی از یادگاران امام راحل، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه و... در این مراسم با استقبال مردم و رسانه‌ها روبه‌رو شد.


سیاستمداری هوشمند در پهنه تحولات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مفسری نوپرداز، مدیری مدبر و سیاستمداری هوشمند بود، گفت: ایشان (آیت‌الله هاشمی) مصداق کامل بسیاری از آیات قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ناطق‌نوری عصر دیروز در آیین هفتمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حرم مطهر امام راحل این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار کرد: ارتحال عالم عالیقدر، روحانی مبارز، محقق و مفسر نوپرداز قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیری مدبر و مقتدر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی‌الله اعظم، امام بزرگوار و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن مرحوم به خصوص همسر محترمه‌اش، یار و یاور دوران سخت ستمشاهی، دوران شکنجه‌ها و زندان‌ها، همدم و همدل او بعد از انقلاب در تحمل ناملایمات و نامردمی‌ها و به شما ملت وفادار، هوشیار و بیدار ایران تسلیت عرض می‌کنم.

ادامه در صفحه2

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر