تردید در برگزیت

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۷۸


واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به مساله برگزیت پرداخته است. آن‌طور که در این روزنامه نوشته شده: برگزیت عملا غیرممکن شده است. این روزنامه درخصوص زمان اجرای برگزیت مثال خروج میمون‌ها از جبل‌الطارق را ذکر کرده است. این مساله کنایه‌یی بر ناممکن یا سخت بودن اجرای برگزیت است. این گزارش در حالی است که کمیته فراحزبی برگزیت مجلس عوام در گزارشی که روز شنبه منتشر شد از «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس خواست که تا نیمه ماه فوریه آینده جزئیات راهبرد دولتش برای خروج از اتحادیه اروپا را ارائه کند. کمیته برگزیت مجلس عوام در این گزارش از ترزا می خواسته است که این مساله را روشن کند که آیا خواهان ادامه حضور بریتانیا در بازار واحد اروپایی هست تا نه. کمیته پارلمانی برگزیت اعلام کرد: «باتوجه به اهمیت زیاد روند آغاز خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، امیدواریم برنامه‌های دولت ترزا می‌ در این زمینه به‌صورت «کتاب سفید» منتشر شود و دربر دارنده موضعش درخصوص باقی ماندن یا نماندن در بازار واحد اروپایی باشد.» این کمیته در گزارش خود از دولت ترزا می خواسته است برای تضمین دسترسی بخش مالی انگلیس به بازارهای اروپایی تلاش کند.

نیویورک‌تایمز:

تیتر یک این روزنامه به پرونده کاری اوباما اختصاص دارد. نیویورک‌تایمز در عین حال به اعتراض‌هایی اشاره کرده که از سوی مردم علیه ترامپ صورت گرفته است. این گزارش در حالی است که باراک اوباما پیش از این عنوان کرده بود: «گمان می‌کنم رییس‌جمهوری در تاریخ ما وجود ندارد که در معرض اینگونه اعتراضات قرار نگرفته باشد؛ از این رو، به افرادی که درباره برخی موضوعات مطرح شده طی کارزار انتخاباتی ابراز نگرانی می‌کنند، توصیه نمی‌کنم ساکت باشند.» در همان زمان نیز شبکه فاکس نیوز، رییس‌جمهور فعلی امریکا را به تحریک معترضان برای ادامه اعتراضات علیه پیروزی ترامپ متهم کرد. باراک اوباما طی کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برلین گفته بود: «گمان می‌کنم رییس‌جمهوری در تاریخ ما وجود ندارد که در معرض اینگونه اعتراضات قرار نگرفته باشد.» از زمان پیروزی ترامپ نیز تظاهراتی در شهرهای مختلف امریکا رخ داده بود.

مارکا:

این روزنامه تیتر یک خود را به بازی سویا و رئال‌مادرید اختصاص داده است. بر این اساس، رئال مادرید در هفته هجدهم لالیگا مهمان سویا شد. دیدار تیم‌های سویا و رئال‌مادرید در چارچوب هفته هجدهم لالیگا، یک‌شنبه 26 دی 1395 در ورزشگاه سانچز پیزخوان شهر سویل به قضاوت آلخاندرو هرناندز برگزار شد. این مسابقه سومین رویارویی 2 تیم در سال 2017 بود. در 2 دیدار پیشین که در چارچوب کوپا دل ری برگزار شد، ابتدا رئال‌مادرید در زمین سویا به برتری قاطع 3-0 رسید ولی در مسابقه برگشت، نتیجه تساوی 3-3 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رقم خورد تا شاگردان زین‌الدین زیدان علاوه بر حذف سویا و ثبت چهلمین بازی پیاپی بدون باخت در تمامی رقابت‌ها، از رکورد شکست‌ناپذیری بارسلونا نیز عبور کنند. هم‌اکنون رئال مادرید با 40 امتیاز در صدر جدول لالیگا حضور داشته در حالی که سویا با 36 امتیاز در رده دوم است. شاگردان زیدان به فکر ادامه رکورد شکست‌ناپذیری خود هستند ولی در صورت شکست کهکشانی‌ها مقابل آندلسی‌ها، رقابت جذاب‌تری در صدر جدول به وجود خواهد آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر