روی خط نیرو

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۷۰

معامله 83 هزار مگاوات برق در بورس انرژی

پاون حدود 83 هزار مگاوات ساعت برق، طی هفته گذشته در نماد هفتگی بورس انرژی معامله شد که ارزش معامله‌های برق بیش از 114 میلیارد ریال بوده است. بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در هفته گذشته (18 تا 22 دی‌ماه) در بورس انرژی، حجم معاملات برق انجام ‌شده بین خریداران و فروشندگان، به ترتیب در نمادهای کم‌باری روزانه و هفتگی معادل 42 هزار و 560 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 318 هزار و 158 ریال بر مگاوات ساعت و در نمادهای میان‌باری روزانه و هفتگی معادل 81 هزار و 576 مگاوات ساعات برق با قیمت متوسط 330 هزار و 986 ریال بر مگاوات ساعت بوده است. همچنین در نماد بار پیک روزانه معادل 25 هزار و 388 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 348 هزار 949 ریال بر مگاوات ساعت و در نمادهای بار پایه روزانه معادل 197 هزار و 304 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 330 هزار و 114 ریال بر مگاوات معامله صورت گرفته است. بر این اساس، ارزش معامله‌های انجام‌ شده در این هفته بیش از 114 میلیارد ریال و حجم معاملات 346 هزار و 828 مگاوات ساعت بوده است. از این میان 82 هزار و 936 مگاوات ساعت مربوط به معاملات نمادهای هفتگی است.


پیگیری جریمه پرمصرف‌ها در هیات دولت

تسنیم قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: سال سختی از نظر تامین آب مصرفی کشور در پیش داریم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که از ماه‌های قبل داشتیم و با همکاری مردم در مصرف بهینه آب، بتوانیم بهار و تابستان سال ۹۶ را در تامین آب شرب بدون مشکل سپری کنیم.

ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو اظهار داشت: در اغلب ایستگاه‌های ثبت بارش در سراسر کشور، میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته و متوسط درازمدت با کاهش همراه بوده که در برخی کلان‌شهرها، این میزان کاهش بیش از 50 درصد بوده است. این مقام مسوول از کلان‌شهرهای شیراز، اصفهان، بندرعباس، تهران، مشهد و همدان به عنوان نمونه‌یی از کلان‌شهرهای درگیر تنش آبی در سال پیش‌رو نام برد و گفت: وزارت نیرو علاوه بر تمام برنامه‌ریزی‌های مدونی که در زمینه ایجاد ظرفیت‌های سازه‌یی داشته و پروژه‌هایی که در جهت افزایش ظرفیت بهره‌برداری از منابع آبی به اجرا رسانده، برنامه‌ریزی‌هایی را نیز در جهت مدیریت مصرف دارد. وی افزود: جیره‌بندی آب در دستور کار وزارت نیرو نیست و ما اعتقاد داریم با وجود کاهش شدید بارش‌ها و به‌تبع آن کاهش ظرفیت‌های منابع آب‌های سطحی برای تامین آب در سال 96، می‌توانیم با مدیریت بهینه مصرف، تابستان 96 را بدون قطعی آب سپری کنیم. محمودی با اشاره به ارسال برنامه جریمه مشترکان پرمصرف آب به هیات دولت گفت: جریمه پرمصرف‌ها هنوز در دست بررسی است و به‌دنبال این هستیم که در صورت تصویب در دولت، بتوانیم هزینه مصرف آب را برای مصارف خیلی زیاد به‌صورت هزینه تمام‌شده تامین آب بگیریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر