تازه‌خبر

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۵۸

مراجعه به رادیولوژی باید واقعی شود

تعادل کوروش عبداللهی فرد، رادیولوژیست با توجه به غیرمنطقی بودن تعرفه خدمات رادیولوژی در ایران گفت: انجمن رادیولوژی ایران در سال‌های 91 تا 93 تلاش کرد تا ضریب k خدمات خود را متناسب با سایر رشته‌ها تدوین کند اما شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت به دلیل اینکه این افزایش بار مالی به دولت و بیمه‌ها تحمیل می‌کرد، نپذیرفت و حتی در مواردی شاهد کاهش نصف یا یک سومی تعرفه‌های تمام شده محاسبه شده توسط کارشناسان اقتصادی و رادیولوژیست‌ها بوده‌ایم. به گزارش روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، وی بالا بودن تقاضا برای انجام رادیولوژی را یکی از دلایل وزارت بهداشت برای مخالفت با افزایش تعرفه‌ها دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط‌مشی مدون الگوریتم علمی است و از وظایف اصلی علمی ما تدوین الگوریتم ارجاع و استاندارد‌های مدلل هر امتحان تصویربرداری است. معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران در ادامه یادآور شد: هزینه تهیه، نگهداری تعمیر و تجهیز دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی و رادیوگرافی دیجیتال و التراسونوگرافی بسیار سنگین است به همین دلیل مراکز و بیمارستان‌ها قادر به به‌روزرسانی این دستگاه‌ها نیستند.


اردوگاه شهید باهنر فروشی نیست

تعادل مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوگاه شهید باهنر تهران فروخته نشده و قابل فروش هم نیست و تنها در چارچوب قانون به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریدون واسعی با اشاره به انتشار خبر معرفی اردوگاه شهید باهنر به بانک افزود: براساس قانون«رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» مصوب سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی در بند ب، ماده ۲ آن، دولت مکلف است به میزان مابه‌التفاوت مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه سالانه، اوراق صکوک اجاره منتشر کند. براساس ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی این قانون، آموزش و پرورش موظف است برای استفاده از سازوکار اوراق صکوک اجاره، دارایی‌هایی که حائز شرایط مقرر در بخش ۲ آیین‌نامه هستند را به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کند. مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی ۴۰هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره را برای آموزش و پرورش منتشر کرده و آموزش و پرورش نیز مکلف به معرفی املاکی به همان میزان است. معرفی اردوگاه شهید باهنر طبق همین قانون صورت گرفته و درحال حاضر هیچ دستگاه یا شخصی حق دخل و تصرف و ساخت و ساز در آن را ندارد و این اردوگاه برای همیشه متعلق به دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهد بود.


خشونت خانگی را

به 1480 اطلاع دهید

ایرنا معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان، کودکان، سالمندان و حتی مردان نیز می‌توانند خشونت‌های خانگی را به تلفن صدای مشاور با شماره 1480 اطلاع دهند و از کارشناسان این مرکز کمک بگیرند. حبیب‌الله مسعودی‌فرید افزود: علاوه بر این سامانه تلفنی، مراکز مشاوره حضوری تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور فعالیت دارند که مردم برای رهایی از خشونت‌های خانگی به کمک مشاوره و تجارب کارشناسان متخصص می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: خط صدای مشاوره 1480 برای مشاوره و راهنمایی افرادی است که قربانی خشونت‌های خانگی شده‌اند یا در معرض آن قرار دارند.


همسان‌سازی مستمری

حق کارگران بازنشسته

ایلنا رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، عدم اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را جفایی بزرگ در حق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی دانست و تاکید کرد که هر گونه مماشات در این خصوص به یک بحران حاکمیتی دامنه‌دار می‌انجامد. حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: این حق بازنشستگان تامین اجتماعی است که همسان با بازنشستگان سایر صندوق‌ها مستمری دریافت کنند اما طی سال‌های گذشته در این خصوص غفلت صورت گرفته و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی در عمل از سوی دولت و مجلس به دست فراموشی سپرده‌ شده است. او با اشاره به وجود بیش از 3میلیون مستمری‌بگیر در سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از محروم‌ترین اقشار بازنشستگان کشور هستند با این حال بازنشستگان صندوق‌های دولتی و غیردولتی به مراتب حقوق‌های بالاتری می‌گیرند.


تحقق 80 درصدی بودجه ستاد مدیریت بحران

ایرنا رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در بودجه سال 95 برای این ستاد 15هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون 12هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از فرونشست‌ها و مناطق بحرانی شهرستان ابرکوه افزود: 3درصد از این میزان اعتبار تخصیصی مربوط به ماده 10 برای پیش‌بینی و پیشگیری و 2درصد مربوط به ماده 12 در حوزه مقابله هزینه خواهد شد. او با بیان اینکه از 46 حادثه طبیعی در دنیا 35مورد آن در ایران رخ می‌دهد؛ افزود: مهم‌ترین آنها حوادثی نظیر زلزله، سیل، توفان، رانش زمین، فرونشست زمین و خشکسالی است. نجار بزرگ‌ترین بحران استان یزد را خشکسالی عنوان کرد که فرونشست زمین از عواقب آن است. او با بیان اینکه مردم استان یزد استفاده بهینه از آب را جدی می‌گیرند، تصریح کرد: صرفه‌جویی مردم استان یزد در مصرف آب زبانزد بوده و با کمترین آب بیشترین بهره‌برداری را دارند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق بحرانی و فرونشست‌های زمین همچنین خانه آقازاده و سرو4500ساله شهرستان ابرکوه دیدن کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر