کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۴

احمدشهید، یک هنرپیشه تبلیغاتی است

معاون بین‌الملل قوه قضاییه درباره منع ورود احمدشهید، گزارشگر سازمان ملل به ایران گفت: گزارشگر باید آدم بی‌طرفی باشد اما ایشان به یک هنرپیشه تبلیغاتی تبدیل شده و از این سایت ضدانقلاب به سایت دیگر رفته و علیه ایران صحبت می‌کند حتی سایت شخصی خودش را نیز فعال کرده و علیه ایران بیانیه می‌دهد.

محمدجواد لاریجانی در برنامه دیروز، امروز، فردا درباره کاستی‌های سیستم قضایی و سوءاستفاده غربی‌ها از آن گفت: کاستی در سیستم قضایی همه جای دنیا وجود دارد و اگر کسی ادعا کند که سیستم قضایی‌اش ایرادی ندارد مسلما حرف بی‌ربطی زده است ما هم چنین ادعایی نداریم اما کاستی مساله روتین در کشور ما نیست و هرگونه کاستی هم وجود داشته باشد با قدرت با آن برخورد خواهد شد.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه با بیان این موضوع که آن‌چه غربی‌ها می‌گویند کاستی نیست گفت: ما گزارشگری را قبول داریم اما آن‌چه که اینها بیان می‌کنند گزارشگری نیست.


احزاب و تشکل‌های داخل نظام با هم قهر نباشند

امام جمعه موقت تهران گفت: احزاب و تشکل‌های داخل نظام با هم قهر نباشند، می‌توان با حفظ رابطه‌ها نقد هم داشت. به گزارش ایرنا، احمد خاتمی در خطبه نماز جمعه تهران بر حفظ روابط میان مردم و مردم با نظام اسلامی به عنوان یک اصل تاکید کرد و افزود: همچون بحث طلبگی می‌توان مباحثه کرد حتی اختلاف نظر هم داشت جاهایی نیز طنین صدا را بالا برد اما پس از مباحث، رفقایی شایسته بود.

خاتمی با اشاره به برخی روایت دینی گفت: مومن باید صبور باشد و استقامت داشته باشد و برای دین هزینه کند و به همان اندازه که دشمن مقاومت می‌کند مقاومت کند؛ بجنگ تا جنگیدن را در عمل نشان دهد. وی همچنین مسلمانان را به مرزبانی از دین تاکید کرد و گفت: رستگاری در ارتباط مناسب با یکدیگر و همگرایی است بنابراین همه باید با هم رابطه داشته باشند؛ قوا و جامعه دینی نیز باید با هم مرتبط باشند.


استعفا به دلایل شخصی

محمد هاشمی، گفت: از عضویت در حزب کارگزاران استعفا دادم و استعفایم را تقدیم دبیرکل حزب آقای کرباسچی کردم. وی دلیل استعفای خود را مسایل شخصی عنوان کرد و گفت: استعفایم را اوایل شهریور تقدیم شورای مرکزی کردم و الان بیش از یک ماه است که از تمام مسوولیت‌هایم در حزب کارگزاران کناره‌گیری کرده‌ام.

وزیر دفاع لبنان امروز در تهران

سمیرمقبل، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع لبنان امروز در صدر یک هیات عالیرتبه نظامی، برای انجام یک سفر رسمی سه روزه وارد تهران می‌شود. ملاقات با مقامات بلندپایه سیاسی کشور و بازدید از توانمندی‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های سفر وزیر دفاع لبنان به شمار می‌رود.


12 وزیر، در راه مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده میزبان 12 وزیر دولت یازدهم در کمیسیون‌های تخصصی خواهند بود و بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت (خروج از رکود اقتصادی) را آغاز خواهند کرد.


برخورد با زیرمیزی در بیمارستان دولتی

مشاور وزیر بهداشت، از الزام تمام مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستان‌ها خبر داد. دکتر سیدمحمود طباطبایی گفت: در این دستورالعمل که در سردر واحدهای ترخیص و اتاق‌های بیمارستان‌های خصوصی نصب شده است به بیماران اعلام شده که باید تمام وجوه پرداختی در داخل بیمارستان صورت گیرد و حق پرداخت هیچ‌گونه وجهی بیرون از بیمارستان را ندارند و هیچ‌کس نیز حق مطالبه وجهی خارج از تعرفه مشخص شده در بیمارستان را ندارد.


افرادی درصدد قبضه مجلس خبرگان هستند

آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه سوم سیما، با بیان اینکه افرادی با ابزار سوءسیاسی قصد قبضه کردن خبرگان را دارند، گفت: موسوی و کروبی باید به خاطر ادعای تقلب مجازات می‌شدند، مساله براندازی نظام بود و برسر این عوامل منت گذاشته شد.


نقص فنی هواپیمای جان کری

به نوشته نیویورک‌تایمز، جان کری، وزیر امور خارجه امریکا صبح روز‌ پنج‌شنبه پس از مذاکرات با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش و کاترین اشتون، نماینده گروه 1+5‌ در مذاکرات هسته‌یی با ایران قصد بازگشت به واشنگتن را داشت که به‌دلیل نقص فنی در باک هواپیمای شخصی‌اش مجبور شد از یک پرواز تجاری استفاده کند. تیم مذاکره‌کننده ایرانی که برای بازگشت به تهران به فرودگاه وین مراجعه کرده بود از این ماجرا باخبر شد. محمدجواد ظریف به یکی از خبرنگاران پایگاه خبری المانیتور گفت که پس، فقط هواپیماهای ما نیستند که دچار مشکل می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر