مجلس در کنار سازمان بورس ایستاده است

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۲۲

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال از فراخوان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شفاف‌سازی اطلاعات مالی نهادها و دستگاه‌ها تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی، برای تسریع در اجرای بند 6 اصل 44 قانون اساسی در کنار وزارت اقتصاد و سازمان بورس ایستاده است.

به گزارش «تعادل»، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه گفت: با فراخوان اخیر، سازمان بورس مسوولیتی بسیار بزرگ برعهده گرفته است؛ لذا باید کارگروهی جدید و چارت سازمانی متفاوت برای خود تعریف و اجرا کند تا هرچه زودتر ثمرات اقتصادی این اقدام به بار نشیند.

وی با اشاره به پیشینه قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی افزود: این قانون از 15 بهمن 93 لازم‌الاجرا شده است اما با توجه به اینکه هنوز بسیاری از نهادهای دولتی و شبه‌دولتی اقدام به ارائه صورت‌های مالی به سازمان بورس نکردند، بار دیگر از طریق وزارت اقتصاد و سازمان بورس پیگیر نظارت بر اجرای قانون شدیم. پورابراهیمی با بیان اینکه در موقع تصویب این قانون، برخی از ورود به نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری ایراد می‌گرفتند، افزود: الان دیگر با استعلاماتی که از شورای نگهبان گرفته شده مقرر شده است که همه نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری نیز مشمول شفافیت مالی باشند و این در واقع بزرگ‌ترین خدمت و باعث اقتدار نظام است.

قانون شفافیت شبه‌دولتی‌ها که با استناد به بند6 اصل 44 قانون اساسی در مجلس به تصویب رسیده و اصلاحاتی نیز بر آن اضافه شده، مدتی پیش از سوی رییس‌جمهور برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد. اخیرا هم سازمان بورس و اوراق بهادار در فراخوانی جدید به دستگاه‌های مشمول، از آنها خواسته است که اطلاعات مالی خود را شفاف‌سازی و آن را نزد این سازمان افشا کنند.

طبق این قانون مجموعه شهرداری‌ها، بنیادهای نظامی که شرکت‌های اقتصادی دارند، سازمان‌ها و شرکت‌های خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی، صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی موظفند اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار بسپارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر