روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۱۲

فرصتی مناسب برای تعمیق همکاری‌های ایران و آلبانی؛ ایرنا رییس‌جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلبانی گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران - تیرانا در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصادی و تجاری فراهم کرده است که باید بخش‌های خصوصی دو کشور از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

روحانی در این دیدار با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت آلبانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیتی نام آشنا برای مردم منطقه و جهان، پیوسته دنبال صلح و ثبات جهانی و توسعه و رفاه مردم در سراسر گیتی بود. دیتمیر بوشاتی وزیر خارجه آلبانی نیز در این دیدار تصریح کرد: آلبانی مصمم است با توسعه و تعمیق همه‌جانبه روابط تهران - تیرانا، صفحه تازه‌یی را در تاریخ روابط دو کشور بگشاید.

دیدار ظریف با وزیر علوم سریلانکا؛ ایلنا پیریما جایانتا وزیر علوم و فناوری و تحقیقات سریلانکا که به دعوت سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده است، صبح دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات، ظریف ضمن یادآوری روابط دیرینه دو کشور اظهار داشت که ایران بر اساس سیاست خارجی خود به گسترش روابط و همکاری با کشورهای آسیایی از جمله سریلانکا در زمینه‌های مختلف اهمیت می‌دهد. وی ضمن اشاره به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع مالی باقیمانده در روابط ایران و سریلانکا، مردم دو کشور بیشتر از قبل شاهد شکوفایی روابط دوجانبه باشند.

اگر حماقت غرب نبود، 10سال پیش توافق هسته‌ای بهتری شکل گرفته بود؛ فارس محمد البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌یی با شبکه تلویزیونی «العربی» گفت: اگر حماقت غرب نبود دستیابی به توافقی بهتر، از 10 سال پیش امکان‌پذیر بود. وی افزود: امروز ایران همه‌چیز دارد و متوجه همه‌چیز هم هست و آن را آزمایش هم کرده. در نتیجه در وضعیتی قرار گرفته که به آن [ایران] اجازه می‌دهد تا خیلی بزرگ باشد و از هر چیزی استفاده کند.

عذرخواهی منتشر‌کننده فیلم خانواده آیت‌الله هاشمی در آمبولانس؛ ایلنا منتشر‌کننده فیلم خانواده آیت‌الله هاشمی در آمبولانس عذرخواهی کرد. حمید حسینی در کانال تلگرامی خود نوشت: جمعه شب پس از شرکت در مراسم باشکوه و بی‌نظیر مردم رفسنجان درصدد ارسال چند فیلم کوتاه از مراسم بودم که اشتباها یک فیلم مربوط به آمبولانس را فرستادم و صبح موقع نماز متوجه اشتباه بزرگ خود شدم و آن را از کانال حذف کردم. از دوستان انتظار دارم از انتشار آن خودداری فرمایند و آن را حذف کنند.

دیدار هیات پارلمانی ایران با رییس مجلس عراق؛ ایسنا علاء‌الدین بروجردی و ابراهیم رضایی رییس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان سفر به عراق برای شرکت در اجلاس امنیت بغداد با سلیم الجبوری رییس مجلس عراق دیدار و گفت‌وگو کردند. در جریان این دیدار پیام دعوت به لاریجانی رییس مجلس برای شرکت در اجلاس فلسطین که اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود به رییس مجلس عراق داده شد. براساس این گزارش هیات پارلمانی جمعه به بغداد سفر کرد و در این سفر علاوه بر شرکت در کنفرانس امنیتی بغداد با وزیر خارجه و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز دیدار کرد.

خوشحالی از بازداشت یکی از متهمان اصلی پرونده فروش نفت؛ ایلنا وکیل زنجانی با ابراز خوشحالی از بازداشت یکی از متهمان اصلی پرونده فروش نفت گفت: اطلاعات این متهم بسیاری از نقاط پر ابهام را روشن می‌کند و در پرونده موکلم راهگشا خواهد بود. رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به دستگیری یکی از متهمان اصلی پرونده نفتی در آسیای مرکزی و استرداد آن به کشور گفت: بازداشت این فرد با توجه به اینکه کمک موثری به روشن شدن ابهامات منجر خواهد شد، بسیار مهم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر