اعتدال مرکز ثقل تفکرات آیت‌الله

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۰۷

ادامه از صفحه اول:

مسوول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: از خداوند بزرگ برای آن شخصیت کم نظیر، اگر نگویم بی‌نظیر علو درجات را خواستارم.

ناطق‌نوری که در حرم حضرت امام‌خمینی(ره) سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: وقتی قرار شد در این مجلس باشکوه سخنران باشم، فکر می‌کردم چه آیه‌یی از آیات قرآن را که مناسب این مجلس و مناسب آن شخصیت است را انتخاب کنم، به قرآن مراجعه کردم انصافا دیدم یک آیه، دو آیه، پنج، ده آیه و بلکه بیشتر و بیشتر آیاتی هست که اگر انسان کمترین دقت را روی آن داشته باشد، می‌تواند بگوید که مرحوم آیت‌الله هاشمی مصداق این نوع آیات است.

مسوول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را طبق آیات قرآن جزو والسابقون السابقون، انصار انقلاب و رضی‌الله عنه یاد کرد و گفت: این چند تا از آیات عدیده در قرآن است و می‌شود، مصداق آن را مرحوم هاشمی دانست.

تفکر هاشمی زنده است

ناطق‌نوری همچنین با اشاره به باقیمانده اندیشه آیت‌الله هاشمی افزود: هاشمی زنده است و همان‌طور که امام راحل فرمودند، هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم گفت: این اجتماع امروز، اجتماع حاضر در مراسم بزرگداشتی که از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، اجتماع قم و سایر استان‌ها، این ضجه‌ها و گریه‌ها در فقدان این عالم عالیقدر مصداق آیه 96 سوره مریم است. حجت‌الاسلام ناطق‌نوری گفت: آیت‌الله هاشمی زنده است چون هم با زندگی، منش، روش و رفتارش و هم با مرگش آموزه‌هایی برای ما برجای گذاشته است. وی تاکید کرد: درس‌هایی که از مرحوم هاشمی، منش و رفتارش و تشییع ایشان باید بگیریم و هم ما و هم دیگران بفهمند که ایران چیست و ایرانی کیست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از سال 42 با این مرد بزرگ تاریخ، معاشر بودم و به ایشان ارادت داشتم و به نظرم مدت 53 سالی که در فراز و نشیب‌ها و مبارزات قم، تهران، دورانی که در زندان بود، قبل و بعد از پیروزی انقلاب با ایشان بودم، اگر صفاتی را عرض می‌کنم همه اینها مشاهدات و یقینیات است. حجت‌الاسلام ناطق‌نوری تصریح کرد: براساس روش و منش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در همه دورانی که در جامعه روحانیت، قم و تهران با ایشان بودم، می‌توانم شهادت دهم که کاری برای غیر از خدا انجام نمی‌داد. حجت‌الاسلام ناطق‌نوری خاطرنشان کرد: ریا یکی از صفات منفی بود که مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به‌شدت از آن متنفر بودند. مسوول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، چند چهره بودن را یکی از صفات ناپسند در نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در کشور و جامعه ما هزار چهره وجود دارد، بد بنده‌یی است کسی که دو چهره دارد.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی از ریا، دو چهره بودن و دو گونه سخن گفتن بدش می‌آمد، این همان جمله‌یی است که حضرت علی (ع) به کمیل هم می‌گوید.


نقش محوری برای پایان بخشیدن به جنگ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: او (آیت‌الله هاشمی) برای خدا کار می‌کرد، دو نمونه از زندگی او می‌گویم که ببینید کار برای خدا چگونه است. به نجف مشرف می‌شود خدمت امام (ره)، شرایط ایران، شرایط خفقان، بگیر و بگیر. وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ایشان می‌گوید به تهران نروید و اینجا بمانید. عرض می‌کند که انقلاب، نهضت و مبارزه به وجود من نیاز دارد، اگر بروم و مرا دستگیر کنند انقلاب به من احتیاج دارد، ایشان به ایران می‌آید و دستگیر هم می‌شود.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در ادامه ذکر خاطرات از مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به روزهای پایانی جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه اشاره کرد و افزود: شرایط سخت بود و مسائل مورد بررسی قرار گرفت؛ آیت‌الله هاشمی که فرمانده جنگ بودند به امام راحل گفت که بگذارید من به عنوان فرمانده جنگ، پایان آن را اعلام کنم و قطعنامه را بپذیرم و شما به عنوان فرمانده کل دستور بدهید مرا دستگیر، محاکمه و اعدام کنند اما انقلاب بماند و شما بمانید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کجا این‌گونه انسانی می‌توان پیدا کرد؟ این یک درس از کار برای خداست و درس و منش دیگر هاشمی، درس مقاومت و صبوری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر