بدهی اعتمادمبین به خصوصی‌سازی پرداخت شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۰۵


مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته اعلام کرد: سازمان خصوصی‌سازی با توجه به تسویه بدهی‌های خریدار بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران از فسخ این قرارداد منصرف شده است.

سیدجعفر سبحانی، مشاور عالی رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به اینکه شرکت توسعه اعتماد مبین، خریدار سهام کنترلی شرکت مخابرات ایران، در مهلت تعیین شده اقدام به تسویه بدهی‌های معوق خود ازجمله تسویه قسط چهاردهم و جرایم دیرکرد آن کرد، سازمان خصوصی‌سازی از تصمیم فسخ قرارداد مخابرات با شرکت توسعه اعتماد مبین منصرف شده است. وی افزود: به این ترتیب خریدار بلوک کنترلی مخابرات تنها 2 قسط دیگر در سال مالی آینده خواهد داشت تا به‌طور کامل آن را تسویه کند. این مقام مسوول همچنین در گفت‌وگو با «تعادل» اعلام کرد، مبلغ 2 قسط عقب‌افتاده اعتماد مبین 900 میلیارد تومان بوده که با جریمه دیرکرد آن به حدود 1000 میلیارد تومان می‌رسید. به گفته سبحانی، با تسویه این مبلغ توسط اعتماد مبین، بحث فسخ قرارداد کان لم یکن تلقی می‌شود. به گزارش «تعادل» سازمان خصوصی‌سازی همچنین در این خصوص با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه قبلی این سازمان به آگاهی می‌رساند نظر به اینکه خریدار سهام کنترلی شرکت مخابرات ایران در مهلت تعیین شده اقدام به تسویه بدهی‌های معوق خود کرد، لذا این سازمان از تصمیم فسخ قرارداد منعقده با خریدار منصرف شد. یادآور می‌شود، چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی در خصوص فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران اطلاعیه‌یی را صادر کرد. به گزارش «تعادل» در اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی آمده است: نظر به اینکه در خصوص اقدام این سازمان مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران، اخباری ناقص و در برخی موارد ناصحیح و جهت‌دار انتشار یافته است به اطلاع می‌رساند:

بر اساس درخواست شماره م-۴۸۷-۹-۹۴ مورخ 30/9/1395 که از سوی طرف قرارداد تقدیم مقام ریاست‌جمهوری شده و دستور مورخ 10/04/۱۳۹۵ صادره، مقرر شده است در صورتی که ظرف پانزده روز (پنجم الی بیستم دی‌ماه) کلیه بدهی‌های طرف قرارداد پرداخت شود، اقدام سازمان منتفی شود.

همچنین به موجب دستور موقت هیات داوری موضوع ماده ‹۳۰› قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ‹۴۴› قانون اساسی در پرونده‌ای که در تاریخ 12/10/۱۳۹۵ به این سازمان واصل شده تا زمان رسیدگی به خواسته شرکت توسعه اعتماد مبین در خصوص فسخ قرارداد، این سازمان به‌طور موقت و تا رسیدگی به اصل خواسته خواهان از انتقال سهام شرکت منع شده است.

بنابراین سازمان منتظر اقدام خریدار سهام برای انجام کلیه تعهدات و پرداخت تمام دیون معوقه تا بیستم دی ماه سال جاری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر