اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۸۴

آغاز پروازهای خارجی

ایرباس جدید از ۲ ماه آینده

مدیرعامل ایران‌ایر از آغاز پروازهای خارجی ایرباس A321 از 2ماه آینده خبر داد. به گزارش مهر، فرهاد پرورش افزود: براساس برنامه پروازی ایران‌ایر قرار است، هواپیمای ایرباس«A321» تازه خریداری شده تا مدتی در مسیرهای داخلی پرواز کند و بعد نسبت به مقاصد پروازی آن تصمیم‌گیری شود. وی ادامه داد: این هواپیما، توانایی ۶ ساعت پرواز را بر فراز آسمان دارد و به همین دلیل علاوه بر مسیرهای داخلی می‌تواند به مسیرهای خارج از کشور و تا اروپا هم پرواز کند. فرهاد پرورش تصریح کرد: هواپیمای ایرباس «A321» جدیدالورود ایران‌ایر هم پس از 2ماه پرواز در مسیرهای داخلی، پروازهای خارجی انجام می‌دهد و به تمام مسیرهای خارجی ازجمله فرانکفورت و... پرواز می‌کند.


جزئیات دلایل رشد منفی بخش مسکن

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دلایل رشد منفی بخش مسکن گفت: با توجه به تجربه گذشته، استفاده از منابع پرقدرت بانک مرکزی می‌تواند دارای تبعات منفی اقتصادی در میان‌مدت و بلندمدت برای تمام خانوارها به خصوص خانوارهای فاقد مسکن باشد. به گزارش ایلنا، علی چگینی با اشاره به دلایل منفی بودن رشد بخش مسکن گفت: بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد که به دلیل فضای نامساعد کسب و کار در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و وجود سرکوب مالی طی سال‌های 1389 تا 1392، بازار مسکن در این بازه زمانی با حجم بالایی از سرمایه‌گذاری مواجه شد. وی ادامه داد: نتایج این سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به طول دوره ساخت 2 تا 3 ساله پروژه‌های مسکونی در ایران، منجر به ورود حجم بالایی از واحدهای مسکونی تکمیل شده به بازار مسکن در 2سال اخیر شده است. مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: از طرف دیگر به دلیل کاهش قدرت خرید خانوارها ناشی از شرایط تحریمی در کشور و همچنین نزولی شدن روند ازدواج طی سال‌های اخیر، تقاضای موثر در بازار مسکن تا حدودی با کاهش مواجه شده است. چگینی با بیان اینکه این داد‌ه‌ها در کنار عدم تطابق ویژگی‌ها و مختصات واحدهای مسکونی تکمیل شده با شرایط اقتصادی خانوارهای متقاضی (به لحاظ مساحت، قیمت و به‌تبع آن ارزش واحدهای مسکونی)، منجر به عدم فروش بخشی از واحدهای مسکونی تکمیل شده است، گفت: حبس بخش قابل توجهی از منابع مالی کشور و سرمایه‌گذاران در بخش مسکن، انگیزه و توان سرمایه‌گذاران را برای ورود مجدد در بخش مسکن کاسته است. این مقام مسوول ادامه داد: در شرایط فعلی یکی از راهکارهای اصلی افزایش ارزش افزوده بخش مسکن، تقویت طرف تقاضای این بخش است و با تقویت طرف تقاضا و به‌تبع آن فروش واحدهای مسکونی تکمیل شده، انتظار می‌رود به تدریج ساخت و ساز هم تقویت شود. وی گفت: باید توجه داشت که حسب نتایج طرح جامع مسکن، برای پوشش خانوارهای جدید و کمبودهای موجود در بازار مسکن و همچنین تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده، بخش مسکن به ساخت سالانه حدود 800 تا 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد.


افزایش عمر جاده‌ها

به 50 سال با رویه بتونی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون 17درصد راه‌های ایالات‌متحده امریکا با رویه بتونی ساخته شده‌اند، گفت: عمر جاده‌ها با استفاده از رویه‌های بتونی به 50سال افزایش پیدا می‌کنند. به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در سمینار توسعه، طرح و اجرای رویه‌های بتونی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته شاهد کاهش مصرف سیمان هستیم، گفت: متاسفانه در ایران هنوز مصرف سیمان بالاست و افزودنی‌های جدید در چند سال اخیر در بحث ترکیب سیمان مطرح شده، اما این موضوع در ایران تازگی دارد. وی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده از روش BOT در ساخت بتون هستیم، گفت: یکی از راه‌های استفاده از سیمان مازاد در کشور استفاده‌های بتون در ساخت‌وساز نسبت به سازه‌های فلزی است. رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر 17 درصد راه‌های ایالات‌متحده امریکا، همچنین 17 درصد باندهای فرودگاهی این کشور با رویه‌های بتونی ساخته شده‌اند، گفت: استفاده از رویه‌های بتونی در ساخت راه‌ها می‌تواند باعث افزایش انعکاس نور تا 50 درصد شود که این منجر به کاهش 37 درصدی روشنایی می‌شود. شکرچی‌زاده با بیان اینکه بر اساس تحقیقاتی که در امریکا انجام شده اگر تمام جاده‌های این کشور از رویه بتونی ساخته شوند، میزان مصرف سوخت تا 11 میلیون گالن کاهش پیدا می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به دیگر فواید استفاده از رویه‌های بتونی گفت: در حالی که عمر راه‌های آسفالتی در بیشترین حالت ممکن 15 سال است، جاده‌هایی که از رویه‌های بتونی ساخته شده‌اند تا 50 سال عمر می‌کنند. وی همچنین گفت: در حال حاضر سهم بتون در بودجه عمرانی کشور 38 درصد است و طی 4ساله آینده باید 10 درصد راه‌های کشورمان به رویه بتونی تجهیز شوند.


تامین نقدینگی روسازی پروژه‌های ریلی اقتصاد مقاومتی

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تامین نقدینگی برای روسازی پروژه‌های ریلی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ۴۷۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات روسازی و تملک اراضی و یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت به ۵ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه، جبار علی ذاکری با اشاره به خبرهای خوش ریلی که هفته گذشته وعده آن را داده بود، گفت: نقدینگی پروژه‌ها حدودا ۴۷۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی واقع در مسیر و تامین تجهیزات روسازی ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی شامل خرید ریل و سوزن تخصیص یافته و امیدواریم طی روزهای آینده سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد. وی افزود: علاوه بر اخذ مجوز دریافت ۴۷۰ میلیارد تومان نقدینگی، حدود یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت تامین شده است. معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به معرفی ۵پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی موردنظر پرداخت و گفت: پروژه‌های‌ راه‌آهن تهران-ساوه-همدان، قزوین-رشت، میانه-بستان‌آباد، مراغه- ارومیه و راه‌آهن غرب کشور پروژه‌های موردنظر هستند که ۱۹۸ کیلومتر آنها تا

۲۲ بهمن و ایام‌الله دهه فجر آماده و بقیه در 3ماهه اول و 3ماه دوم سال ۹۶ تکمیل خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر