از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۵۶

داعش 60 خانه در افغانستان را به آتش کشید

تروریست‌های داعش 60 خانه مسکونی را در شهرستان کوت در استان ننگرهار افغانستان به آتش کشیدند. عطاء‌الله خوگیانی، استاندار ننگرهار گفت: «ده‌ها خانواده از اهالی این شهرستان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند» اما هنوز هیچ گزارشی در مورد تلفات احتمالی این حمله در دست نیست. استان ننگرهار مرکز اصلی فعالیت‌های تروریستی داعش در افغانستان محسوب می‌شود و نیروهای نظامی افغان بر پاکسازی این استان از وجود تروریست‌ها تمرکز کرده‌اند.


سرمایه‌گذاری کلان امارات در انرژی تجدیدپذیر

مسوولان دولت امارات متحده عربی از اتخاذ سیاست‌های جدیدی برای روی آوردن به انرژی تجدیدپذیر و کسب درآمد در این زمینه از راه انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان خبر دادند. دولت امارات در نظرت دارد 163میلیارد دلار برای تامین نیمی از نیازهای انرژی این کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر بگیرد تا بدین‌ ترتیب وابستگی اماراتی‌ها به نفت و گاز کاهش یابد. براساس استراتژی تدوین شده، قرار است که 44درصد انرژی مورد نیاز امارات از راه انرژی پاک تهیه شود. مقامات انرژی و آب دوبی هم اخیرا اعلام کردند که به دنبال ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه برجک خورشیدی یا تمرکزی هستند که 1000مگاوات توان دارد؛ این ظرفیت تقریبا دو برابر رکورد کنونی بزرگ‌ترین نیروگاه برجک خورشیدی در مراکش است که ساخت آن تا سال 2018 به پایان می‌رسد و 500 مگاوات توان دارد. این نیروگاه می‌تواند به دوبی و کشور امارات کمک کند تا به سیاست انرژی خود تا سال 2050 دست یابد. هدف این سیاست‌گذاری استفاده 75درصدی از انرژی پاک تا سال 2050 است.


احتمال حبس ۱۰ ساله نتانیاهو به اتهام فساد و دریافت رشوه

پلیس رژیم صهیونیستی همسر بنیامین نتانیاهو و سردبیر یکی از روزنامه‌های عبری را که قرار بود قراردادی با او برای یک پوشش خبری ویژه به امضا برساند، مورد تحقیق و بازجویی قرار داد. گفته می‌شود به احتمال زیاد سردبیر این روزنامه هم در پرونده فساد نتانیاهو دست داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، کارشناسان حقوقی صهیونیستی می‌گویند طبق قوانین این رژیم اقدام نتانیاهو به منزله دریافت رشوه خواهد بود. هفته گذشته گزارشی در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شد که طی آن نتانیاهو به تلاش برای امضای قراردادی با روزنامه یدیعوت آحارونوت برای دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال ۲۰۱۴ متهم شد. آویا الف، وکیل صهیونیستی و مدیر سابق بخش اقتصادی دفتر دادستان کل رژیم‌صهیونیستی در گفت‌وگویی تصریح کرد که اثبات صحت اتهامات وارده به نتانیاهو دلیلی خواهد بود بر اینکه او رشوه دریافت کرده است. وی افزود که به موجب قانون رژیم‌صهیونیستی، اقداماتی برای اثبات این جرم انجام خواهد شد و در صورت اثبات اتهامات، نتانیاهو مجرم شناخته می‌شود. گفتنی است اگر اتهام دریافت رشوه نتانیاهو ثابت شود، به موجب قانون رژیم‌صهیونیستی او باید ۱۰سال حبس شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر