اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۴۰

کانال پرداخت وام

۲ماه زودتر بسته شد

حسینی‌هاشمی‌ کارشناس اقتصادی، بی‌نظمی در اداره بانک‌ها و عدم بازپرداخت بدهی دولت را ۲دلیل توقف اعطای تسهیلات در بانک‌های بزرگ دانست.

سیدبهاء‌الدین حسینی‌هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بسته شدن کانال پرداخت تسهیلات در برخی بانک‌های بزرگ کشور، اظهار داشت: این اتفاق هر سال در شبکه بانکی رخ می‌دهد اما این‌بار دو ماه زودتر رخ داده است. وی افزود: بانک مرکزی برای متعادل کردن منابع و مصارف بانک‌ها و کنترل رشد نقدینگی و پایه پولی بانک‌ها را ملزم به بازپرداخت اضافه برداشت‌ها و بدهی‌ها می‌کند. مدیرعامل اسبق بانک صادرات با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال مصارف بانک‌ها رشد می‌کند، گفت: در برابر این رشد مصارف، منابع متناسب با آن رشد نمی‌کند زیرا بانک‌ها پرداخت‌های زیادی دارند و مشتری‌ها تقاضای بیشتری برای وصول بخشی از سپرده می‌کنند. وی ادامه داد: به همین دلیل اضافه برداشت بانک‌ها در نیمه دوم سال افزایش می‌‌یابد و بانک مرکزی برای مواجهه با این پدیده محدودیت‌های جدی‌تری برای کنترل مصارف بانک‌ها می‌گذارد. حسینی‌هاشمی با اشاره به ابراز نارضایتی بنگاه‌های اقتصادی از عملکرد بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال، تصریح کرد: همزمان با این محدودیت مصارف، تقاضای بنگاه‌های اقتصادی در ماه‌های پایانی سال افزایش می‌یابد زیرا بستن حساب‌ها، وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها در ماه‌های پایانی سال انجام می‌شود.


ظهور پدیده کارمزدخواهی

از ارائه‌دهندگان خدمات

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: پدیده‌یی به عنوان کارمزدخواهی به دلیل رقابت ناسالم در چند سال گذشته در حوزه پرداخت شکل گرفته است که سرویس‌گیرنده به جای پرداخت هزینه از ارائه‌دهنده سرویس انتظار دارد که این هزینه را پرداخت کند.

محسن قادری در گفت‌وگو با ایبنا افزود: کارمزدخواهی از ارائه‌دهنده سرویس در هیچ جای دنیا رواج ندارد از این رو صنعت بانکداری و پرداخت کشور نیز به تناسب دنیا باید در مسیر اخذ کارمزد از پذیرنده نهایی حرکت کند. وی تصریح کرد: بانکداری الکترونیکی به شکل امروزی در ۱۸سال پیش در کشور عملیاتی شده است که به‌طور طبیعی باید در تطابق با استانداردهای روز دنیا حرکت کند. قادری ادامه داد: نظام پرداخت در کشور از لحاظ سرویس‌دهی به جایگاه مطلوبی رسیده است و در حال حاضر با استقبال مردم از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده از پول نقد بسیار کاهش یافته است. وی اذعان داشت: نسبت تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی کمتر از 3درصد است که نشانگر اعتماد مردم به سرویس‌های بانکداری الکترونیک است. قادری با اشاره به تغییرات روزافزون صنعت پرداخت در دنیا خاطرنشان کرد: سرعت تغییرات در این حوزه به سرعت در حال افزایش است و به دلیل جذابیت‌های مالی در این بخش شرکت‌های چابک با رویکرد ایده‌محورانه وارد این بازار شده‌اند. وی ادامه داد: حرکت آرام موسسات مالی در حوزه پرداخت دلیل اصلی ورود شرکت‌های دیگر با ایده‌های خلاقانه به حوزه پرداخت است از این رو این شرکت‌ها با ارائه راهکارهای خلاقانه وارد حوزه پرداخت شده و در آینده بازار را در دست خواهند گرفت.


جایزه بهترین کمپین، به روابط عمومی بانک مرکزی رسید

جایزه برگزیده بهترین کمپین روابط عمومی در کشور، به روابط عمومی بانک مرکزی رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این جایزه به‌خاطر طراحی و اجرای «کمپین اطلاع‌رسانی نظام بانکی»، روز یک‌شنبه ١٩دی، توسط هیات داوران چهاردهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر ایران به محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، اهدا شد. چهاردهمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر ایران و سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با موضوع روابط عمومی دانش‌محور و مدیریت محتوا، در سالن همایش‌های هتل المپیک و با حضور روابط عمومی‌های برتر کشور، برگزار شد. بانک مرکزی همزمان با هفته بانکداری اسلامی در شهریور سال جاری و درراستاى انجام مسوولیت‌های عمومی خود درخصوص ارتقای آگاهی عمومی جامعه در زمینه امور پولی و بانکى، «کمپین اطلاع‌رسانی نظام بانکی کشور» را طراحی و اجرا کرد. در قالب این کمپین که با همکاری شهرداری تهران و بانک‌ها و موسسات اعتباری به ثمر نشست، اطلاع‌رسانی گسترده‌یی در زمینه نظام بانکی و آگاهی‌دهی به مردم برای عدم سپرده‌گذاری در موسسات مالی غیرمجاز با استفاده از بیلبوردها و فضاهای ارتباطی عمومی صورت گرفت.


سکه ارزان و دلار گران شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ انواع مسکوکات و واحد‌های پولی دنیا را در بازار تهران تعیین کردند بر این اساس نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز شنبه بازار تهران با ۱۲ هزار تومان افت به یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان و دلار با ۳۱ تومان افزایش 3هزار و ۹۶۹ هزار تومان تعیین شد.

هر دلار در بازار تهران با رشد ۳۱ تومانی۳۹۶۹ تومان، یورو با ۶ تومان افت ۴۳۳۰ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۴ تومان کاهش قیمت ۴۸۸۴ تومان است. به گزارش «تعادل» همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است. نیم سکه در معاملات امروز با ۵۰۰ تومان افت ۶۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سکه هم با یک هزار تومان افزایش، ۳۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود. سکه گرمی نیز همانند روز پنج‌شنبه ۲۰۷ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود.

جدول تغییرات قیمت سکه و ارز

نوع سکه و ارز شنبه

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱۹۳۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۱۶۶۰۰۰

نیم سکه ۶۱۱۵۰۰

ربع سکه ۳۲۵۰۰۰

سکه گرمی ۲۰۷۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۵۶۰۰

دلار ۳۹۶۹

یورو ۴۳۳۰

پوند ۴۸۹۸

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر