پیام‌هایی برای میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۳۰

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگویی با صدا و سیما در مورد میانجی‌گری کشورش در روابط ایران و عربستان اظهار داشت: این اقدامات از سال گذشته ادامه دارد و من پیام‌هایی میان دوکشور رد و بدل کرده‌ام زیرا عربستان و ایران در غرب و شرق عراق قرار دارند و هر‌گونه بحران در روابط ایران و عربستان، عراق را هم تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و نزدیکی روابط این کشورها به نفع عراق نیز خواهد بود. وی در مورد اینکه آیا در این سفر حامل پیامی از جانب دولت عربستان بوده است یا خیر، گفت: پیام کتبی، خیر؛ اما من پیام‌هایی شفاهی را طی ماه‌های اخیر میان مسوولان این کشورها رد و بدل کرده‌ام و تلاش خواهیم کرد مواضع آنها را به هم نزدیک کنیم.

جعفری همچنین درباره جوسازی رسانه‌یی علیه روابط دوستانه ایران و عراق اظهار داشت: این مساله حاصل کار رسانه‌های مغرض است که تلاش می‌کنند روابط دوستانه دو کشور را به‌عنوان تهدید شیعه در منطقه جلوه دهند.

وی اضافه کرد: ایران نخستین کشوری بود که دولت عراق را به رسمیت شناخت و در حمله داعش به خاک عراق نیز از ما حمایت عملی کرد، بنابراین ما دست هر کشور دیگری را که این‌گونه رفتار کند و به حاکمیت ملی و منافع مردم عراق احترام بگذارد صمیمانه می‌فشریم. امروز ایران در عراق به ما کمک مستشاری می‌دهد و این کمک براساس درخواست رسمی دولت عراق است، همچنان‌که دیگر کشور‌ها نیز در این امور فعال هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر