درس مقاومت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید برای همه جوانان تبیین شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۱۹

گروه سیاسی| معاون حقوقی رییس‌جمهور تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای نهضت و تا آخرین لحظه عمر پر برکت امام همراه و همدم ایشان و به مثابه عضوی از خانواده امام بود. به گزارش ایسنا، جمله‌های کلیدی اظهارات مجید انصاری به شرح زیر است:

‌ هاشمی رفسنجانی جوان خوش استعداد، باهوش، با ایمان و از خانواده‌ای اصیل بود که در روزهای نخستین انقلاب به کوثر وجودی امام (ره) پیوند می‌خورد که تا آخرین ساعات پایان عمر حضرت امام(ره) در بیمارستان قلب تهران، این هاشمی‌رفسنجانی بود که همراه، همدم و جزو اهل بیت حضرت امام(ره) بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مثابه عضوی از خانواده امام(ره) بود به نحوی که ایشان نگاهی که به فرزندان خود حاج آقا مصطفی و حاج آقا احمد داشتند، به هاشمی رفسنجانی داشتند، سال 1353 هنگامی که هاشمی عاشق دورافتاده از معشوق پس از آزادی از زندان به دیدار امام نایل می‌شود، حضرت امام (ره) هاشمی را همچون پدری که فرزند خویش را سال‌ها گم کرده است، در آغوش گرفت.

‌ امام(ره) عاشق هاشمی رفسنجانی بود و هاشمی عاشق امام(ره)، امام(ره) انسان شناس بزرگی بود که با نگاه به افراد جوهره وجودی افراد را می‌دید و اینگونه نبود که به افراد بی جهت اعتماد کرده و به کسی دل ببندد.

‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه مورد اعتماد امام(ره) و مورد ارجاع امور بود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زندان اسطوره مقاومت شد لذا قدر و احترام خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچون ایشان باید حفظ شود.

‌ عواطف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به خانواده هیچگاه موجب نشد به نظام کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد شود. درس مقاومت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید برای همه جوانان تبیین شود هرچند آن خطبه‌های شکوهمند هیچگاه از خاطر مردم نخواهد رفت.

در مجلس اول که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشتند با وجود جریانات مختلف سیاسی، احدی نسبت به ریاست آیت‌الله هاشمی تردید نداشت و این کرسی را زیبنده ایشان می‌دانستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار قوه مقننه‌ای بود که امروز مجلس شورای اسلامی هر چه دارد از او دارد. با آغاز جنگ تحمیلی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و به راستی فرمانده‌ای توانا بود که این امر را باید سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس همچون محسن رضایی، قاسم سلیمانی، صفوی و... تبیین کنند که نظریات، طرح‌ها و دقت نظامی این شخصیت ارزشی چگونه همگان را شگفت‌زده کرده بود.

‌ روزی که قرار بود جنگ تحمیلی پس از 8 سال استقامت به پایان برسد و این گره کور گشوده شود، همچون همیشه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیشقدم شد و مسیر را هموار کرد.

‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از رحلت امام (ره) در همان ساعات اولیه با صبوری و تدبیر با حضور اعضای خبرگان جلسه‌ای را تشکیل داد که در آن آینده انقلاب را سامان بخشید.

‌ کشور پس از جنگ دوران دشواری را داشت به‌گونه‌ای که شهرها در هم کوبیده شده بودند و پالایشگاه‌ها، خطوط نفتی ویران و صدها هزار آواره جنگی از دیار خودشان دور افتاده بودند و با وجود تنگ نظری عده‌ای علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اما با همت این مرد موجی از سازندگی در کشور به راه افتاد.

‌ در مبارزات انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگ‌تر از امیرکبیر بود و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌دانست که چگونه بذرافشانی کند که در سال 94 کشور را با کمک یار همسنگرش حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به خودکفایی برساند.

‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهل تظاهر و ریا نبود و همگان می‌دانستند که در مراسم‌های عزاداری مجمع تشخیص مصلحت نظام با اولین جمله روضه خوان اشک از چشمانش جاری می‌شد.

‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی لنگرگاه آرامش و اعتماد بود به‌گونه‌ای که امام (ره) و رهبری هر مسوولیتی به ایشان می‌سپردند به نحو احسن انجام می‌شد.

‌ وجود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که به جایگاه‌ها ارتقا می‌بخشید، سیر مشکلات که به ایشان می‌رسید به مثابه موجی بود که به ساحل می‌رسید و با عروج این شخصیت نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام نقطه اتکای بزرگی را از دست داد.

‌ حفظ نظام و انقلاب، حفظ وحدت امت اسلامی، دفاع از حقوق مردم، صبر در برابر مشکلات برای خدا و تلاش برای سازندگی ایران و رفع مشکلات مردم از مواردی است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ما انتظار دارد.

‌ این شخصیت انسانی بلند نظر بود که مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای و صبوری فراخواند.

‌ با وجود هجوم موج‌های نامهربانی‌ها، تاب ما بی‌تاب شده بود اما آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیگران را به مصداق آیه شریفه (الله مع الصابرین) دلداری می‌داد و همین امر موجب شد تا ایشان از سد تحلیل رسانه‌ها گذشته و دل‌های ملت بیدار ایران را تسخیر کند.

‌ دیوار تحریم‌های رسانه‌ای و سانسور مطبوعات هیچ کدام نتوانست کوچک‌ترین خللی را در برابر عواطف ملت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد کند، اگر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تنها یک جمله بیاموزیم و اخلاق او را سر لوحه کارها قرار دهیم، برای آخرت ما کافی است.

‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پشتوانه محکمی برای دولت یازدهم و رییس‌جمهور بود و امروز این پشتوانه از دولت گرفته شده است و حضور گسترده مردم در حمایت از دولت می‌تواند این خلأ را جبران کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر