«ترامپ» وارد می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۱۴


تایم:

این هفته‌نامه تیتر جلد خود را به ورود ترامپ به کاخ سفید اختصاص داده است. تایم اشاره کرده است که تیم ترامپ می‌تواند درس‌های سرنوشت‌سازی از تیم اوباما بگیرد تا بتواند موفقیت را در پرونده خود به ثبت برساند. این گزارش در حالی است که در نخستین گفت‌وگوی رسمی میان روسای جمهور فعلی و آتی امریکا، صحبت‌هایی مطرح شد که به نظر می‌رسید این انتقال مسالمت‌آمیز خواهد بود. با این حال، صحبت‌هایی که درخصوص مسائل هسته‌یی ایران از سوی اوباما مطرح شده بود، سبب اعتراض دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب امریکا شد. ‎مشاور امنیت ملی ترامپ در همین رابطه اعلام کرد که تیم انتقال رییس‌جمهوری منتخب انتظار ندارد بروکراسی ایالات‌متحده به توقف عملکرد دولت اوباما در طول این ماه‌های آخر بینجامد، اما او تاکید داشت که اوباما و دستیارانش نباید به دنبال ماجراجویی جدید از طریق اجرای سیاست‌هایی باشند که به وضوح با مواضع ترامپ مطابقت ندارد.

اکونومیست:

تیتر جلد این هفته‌نامه به اهمیت یادگیری در سراسر طول زندگی پرداخته است. در عین حال، نکته‌یی که در این هفته‌نامه ذکر شده، مساله رقابت میان یادگیری و رشد فناوری است که درنهایت به ایجاد نابرابری منجر می‌شود. یکی از مواردی که «اکونومیست» در این رابطه اعلام کرده، کاهش اشتغال در مشاغل معمول دفتری است. این گزارش تاکید کرده که اشتغال در این پست‌ها در فاصله سال‌های 1996 تا 2015 از حدود 25.5 به 21درصد کاهش یافته است. این مساله نشان می‌دهد که با ورود فناوری به دنیای امروز، مشاغل نیز تحت تاثیر قرار گرفته و حالا نیاز به افرادی است که بتوانند در مشاغل مدرن فعالیت کنند. درحقیقت افرادی که بخواهند در دنیای اشتغال امروزی دوام بیاورند، باید به تخصص و فناوری مجهز شوند.

فایننشیال تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به رونق بنادر چین اختصاص داده است. گزارش این روزنامه عنوان کرده سرمایه‌گذاری‌هایی که چین بر بنادر خود انجام داده، حالا به سرانجام رسیده و این کشور را در میان کشورهای دیگر بالاتر برده است. این گزارش در حالی منتشر شده که در سال‌های گذشته نیز، 8 بندر چین در میان 10بندر بزرگ جهان قرار گرفته بود. بر این اساس، مرکز تحقیقات کشتیرانی بین‌المللی شانگهای با انتشار گزارش توسعه بنادر جهان اعلام کرده بود که بنادر سراسر جهان در این مدت از ظرفیت باثبات حمل و نقل برخوردار بوده و از میان 10 بندر بزرگ جهان، 8بندر متعلق به چین است. 10 بندر بزرگ اول جهان به ترتیب بندر نینگ بو- جو شان، شانگهای، سنگاپور، تیان جین، چینگ دائو، روتردام هلند، گوانگ جو، تانگ شان، دالیان و این کو که 8بندر از آنها از چین است. مرکز تحقیقات کشتی رانی بین‌المللی شانگهای عنوان کرد که با توجه به تغییر نکردن اوضاع کنونی اقتصادی و تجاری در جهان، احیای توسعه بنادر در سراسر جهان روندی طولانی دارد. پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری، ظرفیت حمل و نقل بنادر جهان رشد چندانی نخواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر