اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۹۷

بدهی۱۳میلیون دلاری بریتیش‌ایرویز به ایران

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به خوش‌حساب بودن ایرلاین‌های خارجی گفت: بریتیش‌ایرویز با ۱۳ میلیون دلار بیشترین میزان بدهی را به شرکت فرودگاه‌های ایران دارد.

به گزارش مهر، محمدرضا امامی گفت: اغلب ایرلاین‌های خارجی به شرکت فرودگاه‌ها بدهی ندارند و تنها تعداد محدودی از آنها، باید مبالغی را به شرکت پرداخت کنند. وی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌ها، یک فرجه زمانی برای پرداخت بدهی ایرلاین‌های خارجی در نظر می‌گیرد و در صورت عدم پرداخت بدهی در فرجه زمانی تعیین شده در برنامه پروازی آنها تغییراتی ایجاد می‌کند.

این مقام مسوول اظهار کرد: کشور انگلستان و ایرلاین بریتیش ایرویز، بیشترین میزان بدهی را به شرکت فرودگاه‌ها دارد که البته مذاکراتی با این ایرلاین خارجی انجام شده است و این ایرلاین اعلام آمادگی کرده که بدهی خود را پرداخت کند. به گفته امامی بالا بودن بدهی بریتیش ایرویز به علت تعداد بالای پرواز از آسمان ایران نیست، بلکه این ایرلاین در یک مقطع زمانی ۲ ساله صورت‌حساب‌های خود را به موقع پرداخت نکرده است. معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: بدهی بریتیش ایرویز به شرکت فرودگاه‌ها، ۱۳میلیون و ۳۷۰هزار دلار است که برای تسویه حساب از سوی این ایرلاین، فرجه زمانی یک ماهه در نظرگرفته‌ایم و در صورت عدم پرداخت، برنامه پروازی این ایرلاین تعلیق می‌شود البته شرکت فرودگاه‌ها تلاش می‌کند که چنین اتفاقی رخ ندهد.


تشدید سخت‌گیری فنی برای دریافت طرح ترافیک96

حسینی‌منش رییس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران، با اشاره به جزییات طرح جدید اخذ معاینه فنی ویژه یا برتر گفت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک از این پس معاینه فنی خودروهایی که می‌خواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند، باید سختگیرانه‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، حسینی‌منش با بیان اینکه خودروهایی که می‌خواهند طرح ترافیک بگیرند حتما باید معاینه فنی جدید را اخذ کنند، گفت: خودروهایی که به‌تازگی معاینه فنی گرفته‌اند، به‌صورت نیم‌بها مورد معاینه قرار می‌گیرند اما مابقی خودروهایی که از معاینه فنی آنها مدت‌ها می‌گذرد باید همه هزینه را پرداخت کنند. وی با بیان اینکه اخذ معاینه فنی جدید درراستای تبدیل محدوده طرح ترافیک به محدوده بدون آلاینده است، گفت: معاینه فنی سخت‌تر خواهد شد و بر این اساس حدود مجاز خودروها در بحث آلایندگی سختگیرانه‌تر خواهد شد به‌گونه‌یی که پیش از این در تست منوکسیدکربن شاخص 2.5 بود اما حالا خودروها با 0.7 می‌توانند از آزمون تست آلایندگی بیرون بیایند. رییس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه متقاضی آرم طرح ترافیک 96 حتما باید معاینه فنی برتر یا ویژه دریافت کند، گفت: دور موتور و تست 2500 آرپی‌ام نیز به‌صورت سختگیرانه‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد.


هفتمین روز آلودگی هوای پایتخت سپری شد

کیفیت هوای شهر تهران روز گذشته برای هفتمین روز مستمر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و به سالمندان، بیماران، کودکان و زنان باردار توصیه شد تا از منزل خارج نشوند؛ همچنین روز جمعه شهرری آلوده‌ترین و مسعودیه پاک‌ترین مناطق تهران اعلام شدند.

به گزارش تسنیم، میانگین شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در شهر تهران جمعه 24 دی ‌‌روی عدد 108 قرار گرفت و به همین سبب کیفیت هوای شهر تهران برای هفتمین روز مستمر به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید. منطقه 20 شهر تهران (شهرری) نیز با عدد شاخص 151 آلوده‌ترین و منطقه 15 (مسعودیه) با عدد 39 پاک‌ترین نقاط شهر تهران محسوب ‌می‌شوند.

بنا بر تمهیدات اندیشیده شده ازسوی مسوولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون بین 50 تا 100 باشد شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود. برنامه‌ریزی‌های روزهای گذشته مسوولان محیط‌زیست استان تهران مبنی بر تعطیلی دو روزه مدارس، تعطیلی معادن شن و ماسه و گسترش محدوده طرح زوج و فرد نیز نتوانست مانع افزایش آلاینده‌ها شود و مردم همچنان باید منتظر باد و باران باشند. در شرایطی که کیفیت هوا برای گروه‌های حساس یا عموم جامعه ناسالم می‌شود، کارشناسان بر عدم تردد و عبور و مرور بیماران، زنان باردار، گروه‌های حساس، سالمندان و کودکان در محل‌های شلوغ و پرتردد تاکید کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر