منع ساخت چندمگامال در یک نقطه پایتخت

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۹۶

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری اجازه ساخت چند مگامال در یک نقطه از شهر تهران را نمی‌دهد، گفت: در صدور مجوزهای ساخت مراکز تجاری، نحوه توزیع این مراکز در سطح شهر موردتوجه است.

به گزارش مهر، ناصر امانی اعلام کرد: براساس طرح تفصیلی پیش‌بینی شده است که ۴۰مرکز تجاری منطقه‌یی در سطح شهر تهران داشته باشیم که البته هنوز به این رقم نرسیده‌ایم.

امانی تاکید کرد: نکته حایزاهمیت درخصوص ساخت مراکز تجاری این است که شهرداری به هیچ‌وجه اقدام به ساخت و ساز نمی‌کند بلکه بخش خصوصی باید درخواست کند تا براساس سرمایه‌گذاری، شهرداری وارد عمل شده و با بررسی موارد لازم، مدیریت شهری فقط مجوز صادر کند. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا با تاکید بر اینکه ساخت مگامال‌ها باید در مناطق مختلف شهر تهران و توزیع متعادلی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کنترل‌های لازم درخصوص نحوه ساخت، پیوست ترافیکی و پیوست فرهنگی پروژه‌های مراکز تجاری به‌طور جدی باید مورد کنترل قرار گیرد. معاون شهردار تهران افزود: تلاش شهرداری بر این است که ساخت مراکز تجاری توزیع مناسبی در سطح شهر تهران داشته باشد و تنها محدود به نقاط شمال یا غرب شهر نشود. وی تصریح کرد: متاسفانه اشکالی که در حال حاضر در ساخت مراکز تجاری وجود دارد، این است که سرمایه‌گذاران به‌دلیل جاذبه‌های اقتصادی، عمدتا متقاضی ساخت مراکز تجاری در شمال و غرب تهران هستند و در مناطق شرق و جنوب به‌دلیل رکود اقتصادی و وضعیت معیشت، تمایلی به ایجاد مراکز تجاری از سوی سرمایه‌گذار وجود ندارد. امانی گفت: تلاش شهرداری تهران مبنی بر رعایت مساله تعادل و توازن هنگام صدور مجوز‌هاست و اجازه ایجاد چند مجتمع در یک منطقه خاص را نمی‌دهیم تا مشکلی پیش نیاید و با کنترل طرح‌های پیشنهادی به هیچ عنوان اجازه ایجاد مراکز تجاری در مناطقی که اشباع شده است، داده نخواهد شد. وی خاطرنشان کرد: شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار علاقه‌مند برای ساخت مجتمع تجاری در مناطق جنوبی و مناطق غیربرخوردار شهر تهران است و از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند و حاضر به ارائه تسهیلات در این زمینه است. معاون شهردار تهران با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه ترافیک اطراف مراکز تجاری در شمال شهر تهران گفت: با مالکان صحبت شده تا برای کاهش ترافیک راهکاری پیدا کنند و شهرداری هم کمک می‌کند تا معضلات ایجاد شده در تردد مردم، حل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر