تازه خبر

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۹۳

بیمه دندانپزشکی ضروری است

تعادل| رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: بهترین راه‌حل برای بهبود بهداشت دهان و دندان در کشور بیمه دندانپزشکی است.

باقر شهنی‌زاده با اشاره به اینکه درمان پوسیدگی دندان را باید جدی بگیریم، گفت: براساس اعلام قائم‌مقام وزارت بهداشت، بطور متوسط هر ایرانی 45ساله حدود 12 دندان پوسیده دارد. رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه باید امکانی فراهم شود تا پوسیدگی دندان معالجه شود گفت: این کار یا از طریق ایجاد مراکز درمانی با امکانات مناسب یا از طریق بیمه فراهم می‌شود که ما فکر می‌کنیم بهترین راه‌حل بیمه دندانپزشکی است. رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ادامه تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی درکشور را بیش از 60 دانشکده اعلام و بر ضرورت ادغام دانشکده‌هایی که در جاهای مختلف کشور راه‌اندازی شده‌اند تاکید کرد.


طلب 8 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان

ایرنا| مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر، 8هزار میلیارد تومان از کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور طلب دارد.

سیدتقی نوربخش افزود: طرح بخشودگی جرایم که ابتدای امسال نیز اجرایی شد، دوباره برای کارفرمایان خوش حساب اجرا می‌شود تا بتوانند از بخشش بخشی از جرایم خود بهره‌مند شوند. او گفت: کارفرمایان کارگاه‌ها، حدود 2 هزار میلیارد تومان، بابت جرایم بدهکارند که اگر این مبلغ بخشوده شود کمک بسیار خوبی به کارفرمایان خواهد شد. نوربخش ادامه داد: در طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تا پیش از این مشکلاتی برای ضمانتنامه‌ها وجود داشت که اکنون بخشی از این مشکل با جایگزین کردن چک به جای ضمانتنامه‌های بانکی یا وثیقه رفع شده است.


اعتبار 87 میلیاردی

برای درمان معتادان بی‌بضاعت

ایسنا| معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان مرکزی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده نرخ اعتیاد در محیط‌های صنعتی نسبت به سایر محیط‌ها بالاتر است. با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی موضوع اعتیاد در این مناطق باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

او عنوان کرد: در محیط‌های دانشگاهی نیز می‌توان از دانشجویان و اساتید برای تشکیل تشکل‌ها با هدف کنترل و کاهش اعتیاد و آگاهی‌بخشی به این بخش از جامعه استفاده کرد. افشار در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: در سال جاری برای ارائه خدمات درمانی معتادان بی‌بضاعت و

کم‌بضاعت در قالب بیمه سلامت خدمات مناسبی صورت گرفته و 66 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که هنوز 33 میلیارد تومان این مبلغ تامین اعتبار نشده است و برای سال اینده نیز 87 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. او افزود: برای جلوگیری از ازدحام معتادان متجاهر در سال جاری بودجه بیشتری برای مراکز شلتر و DIC اختصاص یافت که به این طریق از افزایش معتادان متجاهر جلوگیری و به نحوی کنترل این موضوع را شاهد باشیم.


درباره ریاست هیات امنای دانشگاه‌ آزاد صحبتی نشده است

ایلنا| سخنگوی دانشگاه آزاد درباره اینکه چه کسی ریاست هیات امنای این دانشگاه را بعد از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برعهده خواهد گرفت، گفت: فعلا در این زمینه صحبتی نشده است. مجتبی علوی فاضل؛ سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که بعد از فوت آیت‌الله هاشمی چه کسی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد می‌شود و آیا نام بردن از سید حسن خمینی به عنوان رییس جدید این هیات امنا صحت دارد، گفت: اکنون عزادار هستیم و اصلا شرایط مناسبی نیست که بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم. واقعیت این است که در این زمینه صحبتی نشده و وقت مناسبی هم برای این بحث‌ها نیست. علوی فاضل ادامه داد: دانشگاه آزاد میراث جاودانه امام راحل (ره) و آیت‌الله هاشمی و یک ابتکار بی‌نظیر بوده است و ایشان همیشه توصیه داشتند که دانشگاه باید تقویت شود و ما حتما به توصیه ایشان عمل خواهیم کرد. وی با بیان اینکه آیت‌الله متعلق به انقلاب است و متعلق به هیج حزب، جناح و گروهی نیست، گفت: هر کسی اگر به ایشان ظلم کرد در واقع به خودش ظلم کرده است.


تحقق حقوق شهروندی

با اجرای مقررات ملی ساختمان

ایرنا| عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: اجرای کامل مقررات ملی ساختمان می‌تواند سرفصل «حق مسکن» در منشور حقوق شهروندی دولت را محقق کند.

منشور حقوق شهروندی 29 آذر ماه گذشته در 23 سرفصل و 120 ماده با امضای رییس‌جمهوری رونمایی و ابلاغ شد. یکی از حقوق مندرج در این منشور، حق مسکن برای همه شهروندان ایران است که در مواد 73 و 74 آن به صراحت بیان شده است. بر اساس ماده 73 این منشور، حق شهروندان است که از مسکن ایمن و متناسب با نیاز خود و خانواده‌شان بهره‌مند شوند. دولت بر اساس نیاز و با رعایت اولویت و امکانات زمینه استیفای این حق را فراهم می‌کند. همچنین در ماده 74 آن آمده است: دولت با اتخاذ تدابیر و وضع مقررات لازم، زمینه تامین و بهبود وضعیت مسکن متناسب با ویژگی‌های بومی و ارزش‌های فرهنگی، اجرای مقررات ملی ساختمان و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی را فراهم می‌کند.


ابلاغ اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان

تعادل| مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حمایت از کارگاه‌های دانش‌افزایی و ارتقای مهارت سازمان‌های مردم‌نهاد، اعتبارات ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حمایت روش‌مند و موثر از کارگاه‌های دانش‌افزایی و ارتقای مهارت اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، اعتبارات ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان در نظر گرفته شده و به استان‌ها ابلاغ شد.

حجتی همچنین تاکید کرد: شرکت دختران جوان (۱۵-۲۹ سال) در کارگاه‌های آموزشی در اولویت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر