اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۸۸

جا به ‌جایی 18 میلیون و 140 هزار مرسوله پستی

در کرمان

کرمان مدیرکل پست استان کرمان از جابه‌جایی 18میلیون و 140هزار مرسوله پستی در 9ماهه نخست امسال در این استان خبر داد. علیرضا اکبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: از این میزان مرسوله پستی 8 میلیون و 140هزار فقره مرسولات صادره از استان بوده است. وی با بیان اینکه در همین مدت 9میلیون و 450هزار مرسوله نیز وارد استان شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرانه مرسوله پستی در استان کرمان 3مرسوله به ازای هر نفر است که در مقایسه با سال 92 این عدد زیر یک بوده است. اکبری با بیان اینکه 659 واحد پستی در استان فعال است که از این تعداد 68 درصد واحدها روستایی و مابقی شهری است، ادامه داد: 135هزار مورد خرید و فروش اینترنتی در سال جاری توسط شرکت ملی پست در استان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35درصد رشد دارد. وی با بیان راه‌اندازی بازار جدید کسب و کار از طریق پست در استان طی 2سال گذشته تصریح کرد: طی سال جاری 10هزار مورد مرسوله کالا که عمدتا صنایع دستی بوده از طریق این بازار کسب و کار از استان صادر شد.


79 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای

در پادگان‌های اردبیل اجرا شد

اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان اردبیل از اجرای ۷۹هزار و ۷۰۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌یی در پادگان‌های استان خبر داد. محمد پورقلی دیروز در حاشیه ارزیابی برنامه‌های فنی و حرفه‌یی اردبیل گفت: آموزش‌های پادگان با هدف توانمندسازی سربازان ارائه می‌شود. وی افزود: در ۹ماهه نخست سال جاری ۴۰۰ نفر از سربازان پادگان‌های نظامی از آموزش مهارتی برخوردار شده‌اند و رشته‌های مهارتی با هدف اشتغال‌زایی بعد از فراغت از خدمت انتخاب شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان تاکید کرد: فنی و حرفه‌یی آموزش‌های خود را با هدف توانمندسازی اقشار مختلف مردمی اجرا می‌کند و به دنبال توسعه زمینه‌های اشتغال به واسطه مهارت‌آموزی است. پورقلی با اذعان به اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی محسوب می‌شود، ادامه داد: در واقع بسیاری از سربازان می‌توانند بعد از فراغت از خدمت با مهارت آموخته شده شغلی برای خود ایجاد کنند. وی تاکید کرد: به تجربه ثابت شده که افراد مهارت آموخته بیشتر و سریع‌تر از سایر افراد جذب بازار کار می‌شوند و مهارت‌های فنی و حرفه‌یی مورد اعتماد است.


سهم ۳۵ درصدی استان کرمانشاه از اعتبارات آب‌های مرزی کشور

کرمانشاه نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با بررسی پروژه‌های این حوزه در استان و با حضور وزیر کشاورزی برگزار شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه شامگاه پنج‌شنبه در نشست اقتصادی استان کرمانشاه اظهار کرد: از مجموع ۷۵۰۰واحد تولیدی که برای احیا و تزریق تسهیلات در کشور تعریف شده سهم استان کرمانشاه ۲۳۸واحد صنایع کوچک از محل سایت بهین‌یاب بود. نعمت‌الله حقیقی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در سایت بهین ۱۰۷۰مورد درخواست داشت، افزود: از اول شهریور امسال تاکنون ۲۴۰واحد مطلقا تعطیل شده که تعطیلی اینها صبغه ۱۰تا ۱۵ساله داشت و ۸۰ درصد مربوط به سال ۹۲ بوده است. وی با بیان اینکه امسال ۳۳واحد مطلقا تعطیل به چرخه تولید دو باره بازگشتند، افزود: تامین وثائق تسهیل مالی مورد نیاز بنگاه‌ها از معضلات اصلی در استان است. حقیقی بیان کرد: ۴۴واحد صنعتی و ۱۹۸واحد کشاورزی تامین سرمایه در گردش شدند.


بهره‌برداری قطعه سوم محور «پاتاوه - دهدشت»

یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری 25کیلومتر از قطعه سوم محور «پاتاوه - دهدشت» در چند ماه آینده خبر داد. موسی خامی در بازدید از پروژه «پاتاوه - دهدشت» در جمع خبرنگاران افزود: امیدوارم طبق بازه زمانی تعریف شده این پروژه تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر