پیشروی چشمگیر ارتش عراق در موصل

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۷۱


گروه جهان ارتش عراق اعلام کرده است با آزادی سه محله دیگر در شرق موصل توانسته دومین پل ارتباطی میان شرق و غرب این شهر را به کنترل خود درآورد. این در حالی است که خبر می‌رسد، داعش سه پل باقیمانده شهر را منفجر کرده است. به گزارش شبکه سومریه عراق، ارتش عراق بامداد جمعه توانسته است خود را به دومین پل احداث شده روی رود دجله که دو نیمه شرقی و غربی این شهر را به هم مرتبط می‌کند، برساند و با این کار می‌توان گفت که ارتش بر بیش از 85 درصد از شرق موصل سیطره یافته است.

عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی موصل در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده است که نیروهای دولتی عراق توانسته‌اند در یک روز گذشته دست‌کم 113عضو داعش را در شرق موصل از پای درآورند و سه منطقه جدید را آزاد کردند. وی گفته است: «این پیروزی با مشارکت تمام نیروهای حاضر در عملیات موصل و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی به دست آمده و چندین خودرو بمب‌گذاری شده داعش نیز منهدم شده است.» در همین حال با پیشروی نیروهای عراقی در سمت شرق موصل و تسلط آنان بر دومین پل از پنج پل موجود بر رود دجله، تروریست‌های داعش امروز سه پل باقیمانده را نیز منهدم کردند تا به‌طور کامل ارتباط میان شرق و غرب موصل قطع شود. گرچه پیش‌تر این پل‌ها از سوی ائتلاف تحت امر امریکا بمباران شده بودند اما آسیب‌دیدگی برخی از آنها به قدری نبود که تردد محدود از این پل‌ها را با مشکل مواجه کند. اینکه داعش پل‌های باقیمانده روی رود دجله را منفجر کرده به این معنی است که آخرین طرح خود را برای مقاومت در شرق موصل پیاده کرده و دیگر نیتی برای اعزام نیرو و تجهیزات از غرب موصل به مناطق شرقی ندارد.

این بدان معناست که نیروهای باقیمانده تا پای جان با ارتش عراق می‌جنگند و دیگر راهی برای عقب‌نشینی به بخش غربی ندارند. نیروهای عراقی جمعه همچنین مجتمع دولتی شهر موصل را که نهادهای حکومتی در آن قرار دارند، آزاد و حمله به دانشگاه موصل در شمال بخش شرقی را آغاز کردند که از مهم‌ترین مناطق باقیمانده در کنترل داعش است. به نظر می‌رسد با تحولات جمعه خیلی زود شاهد اعلام آزادی بخش شرقی موصل از سوی مسوولان عراق خواهیم بود و ارتش عراق حمله به غرب این شهر که گفته می‌شود، سخت‌تر و پیچیده‌تر از بخش شرقی خواهد بود را آغاز می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر