تخصیص منابع 1.5میلیارد دلاری اشتغال ظرف 4سال

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۵۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی که با هدف توسعه اشتغال در بنگاه‌های متوسط و خرد پیشنهاد داده شده، ظرف بیش از 4سال به‌طور مداوم تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش فارس، علی ربیعی درباره منابع پیشنهادی برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی و صرف آن برای اشتغال در سال 93 پیشنهاد شده بود که روند اجرای آن تاکنون به طول انجامیده است.

ربیعی گفت: این منابع صرف اشتغالزایی در بنگاه‌های متوسط و کوچک با توجه به مناطق محروم روستایی خواهد شد و آیین‌نامه آن نیز پس از تصویب آن در مجلس نوشته می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال فارس مبنی بر اینکه این منابع ظرف چه زمانی به بنگاه‌ها تخصیص داده می‌شود، گفت: با نگارش آیین‌نامه نحوه تخصیص منابع ظرف چند سال آینده که بیش از 4سال خواهد بود، روند اعطای تسهیلات ادامه خواهد یافت.

ربیعی جزییات بیشتر درباره آیین‌نامه اجرایی آن و اینکه چه شرایط و بنگاه‌هایی مشمول تخصیص آن در صورت تصویب در مجلس خواهد شد، ارائه نکرد.

پیش از این نیز علی ربیعی در نشست‌های متعددی اعلام کرده بود که مشکل اشتغال کشور صرفا تزریق منابع به بنگاه‌ها نیست و باید در سطوح بالاتر برای ایجاد رونق در کسب و کار جلو واردات بی‌رویه گرفته شود و همچنین تامین مواد اولیه مورد توجه قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر