روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۵۱

ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس؛ایسنا| عبدالرحیم تاج‌الدین، مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارسال مجدد طرح کاندیداتوری نابینایان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به کنوانسیون حقوق معلولان مصوب آذر ۸۷ و متعهد شدن ایران به اجرای مفاد آن طبق ماده ۲۹کنوانسیون، انتخاب کردن و انتخاب شدن حق مسلم همه افراد معلول است و قطعا این حق شامل آن دسته از افراد معلولی است که از نظر ذهنی قادر به تصمیم‌گیری و اثرگذاری باشند. وی ادامه داد: بر این اساس مجددا طرح اصلاح بند ۶ ماده ۲۸قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد حذف کلمه بینایی از شرایط فرد منتخب به دفتر امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

آیت‌الله هاشمی در اختیار گذاشتن اسلحه برای ترور حسنعلی منصور را رد کرده بود؛ایلنا| محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی درباره ادعای بادامچیان مبنی بر اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی اسلحه ترور حسنعلی منصور را در اختیار حزب موتلفه گذاشته و قرار بود تا زمان فوت ایشان این مساله رسانه‌یی نشود؛ گفت: من آن زمان نبودم و اطلاعی ندارم اما چند باری که این مساله مطرح شد، خود حاج آقا به طور تلویحی این مساله را رد کردند. طبق این گزارش، دفتر آیت‌الله هاشمی نیز در ارتباط با اظهارات بادامچیان در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در پی رحلت جانسوز مجاهد نستوه و مبارز شادروان حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اخیرا توسط برخی اشخاص در نقل فرازی از سوابق مبارزاتی آن یار سفر کرده در زمان حکومت ستمشاهی ذکر شده است که اسلحه ترور حسنعلی منصور توسط ایشان تهیه و در اختیار جمعیت فداییان اسلام قرار گرفته است. در صورتی که براساس مستندات موجود و نقل خاطرات خود آن عالم ربانی، این موضوع مستند نبوده و صحت ندارد.

اردوغان درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت؛فارس|رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با روحانی، درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت. حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت ترکیه به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سیاستمداری بودند که پیوسته بر گسترش و تحکیم روابط دوستانه ایران با کشورهای اسلامی، همسایگان به ویژه ترکیه تاکید داشتند.

پرچم 56 کشور نیمه افراشته شد؛ایرنا| در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین، انقلاب، امام(ره) و رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام 56 کشور دنیا پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآوردند و 29رییس‌جمهوری و مقام عالی کشورهای مختلف پیام تسلیت فرستادند. درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در خارج از کشور و در عالی‌ترین سطوح مقامات بین‌المللی نیز واکنش‌های فراوان داشت علاوه بر آن در سفارتخانه‌های 66 کشور دنیا نیز دفتر یادبود برای تجلیل از مقام شامخ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گشایش یافت.

پاسخ مشاور رییس‌جمهور به منتقدان خرید ایرباس؛تعادل| حسام‌الدین آشنا، مشاورفرهنگی رییس‌جمهور در پیامی توییتری به منتقدان خرید ایرباس پاسخ داد. وی در حساب توییتری خود نوشت:«خریدار حرفه‌یی بودن یعنی اینکه وقتی پول دکل را دو برابر می‌دهید، مراقب باشید آن را هم تحویل بگیرید. نکته مهم این تخفیف تبدیل شدن ایران به یک خریدار حرفه‌یی و شکستن فضای امنیتی حول ایران است.»

چشم و گوش همه باید به دهان رهبر باشد؛ایلنا| رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نمی‌خواهم بگویم در این کشور نا بسامانی وجود ندارد چراکه وجود دارد اما امروز باید یک حرف زد و آن این است که چشم و گوش همه ما باید به دهان رهبر باشد و بس. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی دیروز در آیین تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: امروز می‌گوییم زن مسلمان می‌تواند مومن، متدین و پایبند به عقاید باشد و به احکام دینی عمل کند و دانشمند نیز باشد.

برای حل مشکلات خاورمیانه باید با ایران صحبت کنیم؛ایسنا| فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی درباره موضوعات سیاست خارجی با اشاره به اینکه نخستین رییس‌جمهور غربی بوده که در سال ۲۰۱۳ با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران ملاقات کرده است، گفت: برای حل مشکلات خاورمیانه باید با ایران صحبت کنیم. اولاند به مناسبت آغاز سال نو میلادی در جمع نخست‌وزیران، وزرا و سفرای خارجی در پاریس ضمن قدردانی از فعالیت‌های باراک اوباما در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش(در امریکا) تاکید کرد: توافق هسته‌یی با ایران پس از اتمام دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما همچنان باید حفظ شود.

بررسی یک سالگی برجام در دیدار سنایی و ریباکوف؛ایسنا|مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و معاون وزیر امور خارجه روسیه طی نشستی مشترک یک سالگی برجام، آخرین ‌نشست کمیسیون برجام، همکاری‌های هسته‌یی ایران و روسیه همچنین موضوعات دو جانبه و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اجرای توافق هسته‌ای باید ادامه یابد؛ایسنا| ژنرال جیمز ماتیس گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب امریکا برای وزارت دفاع در کمیته روابط خارجی مجلس سنا به تشریح برنامه‌های خود به عنوان وزیر دفاع آتی امریکا در صورت تایید سنا پرداخت. وی در نشست روز پنج‌شنبه سنای امریکا که برای بررسی صلاحیتش تشکیل شده بود درباره توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 گفت: از نظر من این توافق ناقص است و توافقی دوستانه نیست اما وقتی امریکا قولی می‌دهد، ما باید به آن احترام بگذاریم، به آن پایبند باشیم و به همکاری با متحدانمان ادامه دهیم.

سفرای ایران در سوریه و عمان هنوز نهایی نشده‌اند؛فارس| مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره جواد ترک‌آبادی گزینه مطرح برای تصدی سفارت ایران در سوریه و معرفی به رییس‌جمهور و تعیین و نهایی شدن سفیر جدید ایران در عمان با بیان اینکه این موضوع در حال طی کردن مراحل قانونی است، عنوان کرد: هیچ یک نهایی نشده‌اند.

به سمت جمع‌آوری اطلاعات درست درباره اجرای برجام حرکت می‌کنم؛ایسنا|مایک پامپئو در نشست کمیته منتخب اطلاعاتی مجلس سنا به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌هایش برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) پرداخت. گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور منتخب امریکا برای تصدی ریاست سازمان سیا گفت که پس از انتخابش به عنوان رییس سیا، این سازمان را به سمت جمع‌آوری اطلاعات درست درباره اجرای برجام توسط ایران هدایت خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر